Jump to content

Pris på bil ?


Guest 300D

Recommended Posts

Guest 300D

Hei,

 

Har en sliter fra 1987.

Det er en 300D w124.

 

Det som er gjort:

 

1. Nye komplette bremser.

2. Ny bremsekraftforsterker.

3. Alle Stag under er skiftet.

4. Nye støtdempere.

5. Fjærene er skiftet.

6. Byttemotor fra 92. (ca 247.000 km)

7. Ny radiator.

8. Lykter fremme er skiftet.

 

Hvis jeg av en eller annen grunn skulle selge denne bilen, hva i all verden kunne jeg ta for den ?

 

mvh,

Sigmund

Link to comment
Share on other sites

Guest Sondre B. Bjelland

Hvordan er det med rust? Lakken. Er den pen? Interiøret?

 

Hvis den er rustfri, eller tilnærmet iallefall og pen innvendig ville vel et sted rundt 40.000,- vært en grei pris.

 

Nå tipper jeg bare her, men 300D er vel en litt ettertraktet motor?

Link to comment
Share on other sites

Guest 300D

Interiøret er rimelig fint, det eneste er fargen som kan være litt kjedelig, det er nemlig blått.

 

Kan ikke si at den er klinisk ren for rust, det er sånne små usle punkter rundt omkring på bilen som har noe overfladisk. (typisk 87-90 årgang)

Lakken er grei den, faktisk ikke noen bulker.

 

Det er en Sedan.

Link to comment
Share on other sites

Hvor langt har bilen gått? Byttemotor sier du! Trodde motor var det siste som ble byttet på en 300D. Anyway så er det bil som vil vekke mistenksomheten hos mange. Veldig vanskelig og si en pris, men vil tippe på at 50000 kan være et greit utgangspunkt. Det enkleste er å sondere terrenget litt. Sjekk Finn, Autodb, Motorbørsen, Autobørsen, Tekst-TV osv.

Link to comment
Share on other sites

Guest 300D

Hei og takk for svar Trond Erik,

 

Det er sant det du sier angående mistenksomhet, og har med tidenes løp funnet ut at det er saker og ting med denne bilen som dukker opp.

 

Det som gjorde at jeg kjøpte denne bilen her var akkurat det du sa Tom Erik, motoren er det siste som stopper i en 300 D.

Er liksom lei av biler en må tukle å skru på, derfor en 300 Diesel.

 

Bilen er helt 100% teknisk, alt av foringer og deler under bilen er skiftet, men hadde en lei metallisk tikkelyd når den sveiv.

Har nå sjauet i 7 lange og 7 breie på denne her motoren, har hørt det ene og det andre, sikkert 20 forklaringer. Har faktisk prøvd dem alle.

 

Det tikker og går enda !

 

Har liksom bytta alt, unntatt en ting..... kamaksel

 

Det var slik jeg kom fram til at motoren er en 92, men bilen er en 87 modell. Ville ha motornummeret slik at jeg kunne få rett kam.

Sjekket den gamle Kammen jeg har, og den var betydelig slitt, kunne se og kjenne slitasjen, er ikke dette som normalt må måles ?

 

Er Kammen fra en 87 de samme specs. som en Kam fra en 92 ?

Har hørt en fugl hviske at de er forskjellige ?

 

Er det noen som har detaljert en tegning/skisse med de faktiske mål en Kam skal ha ?

 

Dette sporet litt av, men skitt au...

 

Håper noen kan hjelpe

 

mvh,

Sigmund

Link to comment
Share on other sites

Er Kammen fra en 87 de samme specs. som en Kam fra en 92 ?

Har hørt en fugl hviske at de er forskjellige ?

 

Er det noen som har detaljert en tegning/skisse med de faktiske mål en Kam skal ha ?

 

Dette sporet litt av' date=' men skitt au...

 

Håper noen kan hjelpe

[/quote']

 

Dette kan nok andre svare bedre på, men jeg kan ikke si å huske at kammen skal være noe problem på 300D, og jeg har vært borti en slik som hadde gått 1,8 mill. Det er vel lite trolig at din motor har gått såpass, og for alt jeg vet kan den jo ha vært byttet på den jeg var bortpå flere ganger, men etter bare 247 000 bør det ikke være noen slitasje på kammen.

De 4-syl bensinmotorene hadde trøbbel med dårlig kammer på 80-tallet, men jeg trodde ikke det var samme svakheten på dieslene.

 

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg tatt en ringerunde til tidligere eiere og forhørt meg om den motoren.

 

 

ang. pris, var det ikke denna som hadde manuelt gir? Det trekker nok ned en del, og gjør bilen litt vanskeligere å bli kvitt.

Link to comment
Share on other sites

Guest 300D

Hei igjen,

 

Denne er en Automat ja, overhalt også.

 

Hadde kammen ute ser du, og så at kammen virkelig var blitt herja med på tuppene, var et ganske bra felt som var blitt slitt bort.

kommer fanken ikke på hva de heter de her som treffer løfterene, men de skal vel ha en fasong med høyder etter en spec ?

 

Litt dumt å handle en ny Kamaksel, og fremdeles has knattelyder når jeg kjører.

 

Men som sagt så er kammen betydelig slitt, og jeg synes også det er rart at den skal være det etter bare 247k km, men jeg må liksom prøve å finne muligheter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...