Tjege Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 Min W164 med 3 l v6 diesel, går hele tiden i nødmodus, har prøvd det meste, er ikke ute etter råd, men hvor jeg kan finne en mekanikker som virkelig kan disse motorene. Og ikke bare vet hvordan han skal koble på PCen.......
Simen Arntsen Posted September 6, 2020 Posted September 6, 2020 Første steg er, uansett mekaniker, å koble til datamaskina og sjå kva feilkodar som er der. Uten det er det håplaust å feilsøke.. Eit kvart MB-verksted bør ha god kjennskap til moderne MB-motor, inkludert OM642. Om du er ute etter uavhengig verksted, må du nesten skrive kva område som er aktuelt..
Tjege Posted September 6, 2020 Author Posted September 6, 2020 Hei igjen. Er villig til å levere bilen hvor som helst, bare de har peiling på hva de gjør. Har kastet vekk over 60000,- på verksteder, uten at de finner feilen. Har fått byttet turbo med wastegate, innsug, EGR, luftmengdemåler, turbotrykkmåler, reparert flapps på eksossiden i toppene, nytt dieselfilte4, nye luftfilter, Det er ikke montert partikkelfiltre, men katalysator men Lamdasonde. Har ikke tall på alle timene med datamaskin koplet til, de finner noen feil, retter de, så holder det 10 - 15 km, helt til motoren blir varm, når jeg da gir litt mye gass, rett i nødmodus igjen. Bor i Grimstad, men som sagt, villig til mye for å få problemet retten.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now