skikar Posted September 3, 2020 Posted September 3, 2020 (edited) Takk for medlemskapet. Her er litt info om bilen min Bilen er solgt ny i Tyskland 1994 og ca ett i Tyskland ble den solgt videre til Japan, der den har levd fram til desember 2019,bilen ble solgt til bilforhandler i Dubai og jeg kjøpte denne fra dem. Bilder er fra Dubai Bilen kom til Norge i slutten av februar 2020. Mitt tråd hos 500ebord usa https://www.500eboard.co/forums/threads/skikar.14267/ Edited September 3, 2020 by skikar 1
Hans Kåre Isdal Posted September 5, 2020 Posted September 5, 2020 grom langreist bil, med god historie. dette er min drømmebil. gleder meg til å sjå meir til denne. denne har ikkje sett mykje regn nei.
skikar Posted September 5, 2020 Author Posted September 5, 2020 (edited) Takk Denne har fått mye sol, bilen er nesten rustfri, noen flekker her og der. Jeg har skifte mange deler på denne siden den kom til Norge Utført service Skiftet øvre ledningsnett motor, mange sensorer fra Mercedes Skiftet div vakumslanger Bærearmer foran endeledd styrestag Plugger og plugg kabler og div. Grundig vask og polering Edited September 5, 2020 by skikar
skikar Posted January 9, 2021 Author Posted January 9, 2021 Lenge siden jeg oppdaterte her Litt fram og tilbake med Statens vegvesen så har jeg endelig fått skilt på bilen. Fikk Mercedes E500 limited i vognkortet.
skikar Posted January 9, 2021 Author Posted January 9, 2021 Har demontert trim lister dører og dashboard får sende til restaurering i Polen. Noen i Japan har prøvd å legge klarlakk på midtre konsolen Fant denne firmaet https://renowacja.wixsite.com/renowacja/kopia-mercedes-w111-palisander-1 Sola har blekket ut fargen
skikar Posted January 9, 2021 Author Posted January 9, 2021 Bilen er blitt demontert for hel lakkering Fant veldig lite rust Demontering og vask måtte til
skikar Posted January 9, 2021 Author Posted January 9, 2021 Fant litt overflate rust i framkant av panser sandblåst og grunnet
Gunnar Hagen Posted January 9, 2021 Posted January 9, 2021 Bra jobba. denna blir nokk nydelig. Selv om den så steike bra ut før du begynte. Drømmebil detta
skikar Posted January 9, 2021 Author Posted January 9, 2021 Tusen takk Gunnar Panser tak og koffertlokk har blitt lakkert en gang i tiden i Japan Arbeid var ikke 100 %
skikar Posted January 10, 2021 Author Posted January 10, 2021 Bilen blir lakkert hos Ski Karosseri&Autoservice As
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted January 14, 2021 Posted January 14, 2021 Fint prosjekt! Ser du har hatt en raus julenisse på besøk i år 😀👍
skikar Posted February 13, 2021 Author Posted February 13, 2021 (edited) Liten oppdatering her Bilen er klar for lakkering Bilen blir lakkert i orginal fargen Saphirschwartz 009 Bilen fikk fyller to ganger så ble den slipt ned for å en bra utgangspunkt før lakkering Edited February 13, 2021 by skikar
skikar Posted February 13, 2021 Author Posted February 13, 2021 Panser og koffertlokk smt kanter på forskjermer er blitt lakkert slik det kom fra fabrikken
skikar Posted February 13, 2021 Author Posted February 13, 2021 Bilen er lakkert, men dører og panser er igjen og små deler 😀 1
HenningN Posted February 13, 2021 Posted February 13, 2021 Spennende prosjekt Beholder du original fargen? Sent fra min SM-G973F via Tapatalk
skikar Posted February 13, 2021 Author Posted February 13, 2021 (edited) Hei Tusen takk Ja beholder orginal fargen lakk kode 009 Saphirschwartz 009 Edited February 13, 2021 by skikar
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted February 16, 2021 Posted February 16, 2021 Deilig med nylakkert bil 😃 litt nærvepirrende men 🙈 skal bli moro å se den klar. Nydelig farge! 1
skikar Posted February 18, 2021 Author Posted February 18, 2021 Lakkerte innvendig bagasjerommet med body paint 1
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now