Svenn Arve 212 Posted September 2, 2020 Posted September 2, 2020 Jeg har lenge hatt en drøm om og starte full restaurering av min 95 mod 124 300td 24v. Skal sies jeg er kun hobby mekaniker, har aldri gjort noe slikt før. Tanken er og ribbe bilen helt ned. Frakte den til BS teknikk, for syrevasking. Så sveise rust osv. Det jeg lurer på, er om det finns nettsider der noen går i detaljer, og dokumenterer hvordan man går frem med noe slikt. Det er jo ikke noen helgejobb dette. Dette er vel en jobb som kan ta et år, og eventuelt flere år. Det jeg trenger, er litt ideer om hvordan man dokumenterer, katalogiserer slik at skruer, kabler osv kommer dit det skal. Jeg veit mann finner mye på youtube. Men vis man kunne funnet ei nettside eller noen som har lagt ut noe slikt som omhandler alt, fra a til å. Håper noe forstår her hva jeg mener. Jeg er fullt klar over at dette er en stor jobb. Men tanken, vis jeg klarer det. Må være utrolig god, når man er ferdig, og kan si man har gjort det meste selv. Lakkering tenkte jeg og sette bort. Overhaling og litt oppjustering av motor, må jeg også mest sannsynlig ha hjelp til. Men tar ting litt stepp for stepp. Håper det er noen som kan komme med noen god hjelp og svar på midt spørsmål her
tommern57 Posted September 2, 2020 Posted September 2, 2020 Forholdsvis grei sak. Masse bilder hjelper alltid. Systematisk nedplukking, en ting av gangen. Legg alle smådeler i en boks og merk boksen. F.eks en boks "støtfanger framme", En for førerdør, en for bakluke, osv Bokser fra potetsalat, iskrem, osv er gull i et slikt prosjekt. Aldri stol på at du husker etterpå. Merk etterhvert som det skrider frem. De som er metodiske og nøye, er kanskje ikke de raskeste i innledende runde, men de vinner klart på slutten! Det er bare å bestemme seg og stole på seg sjøl, så går det greit detta