FrodeS Posted April 24, 2007 Posted April 24, 2007 Nå er vel jeg omtrent den siste med varebil her, men her er i hvertfall en kjapp guide til hvordan baksetene festes. Det trengs tre bolter, og to clips. Det er bare ett på bildet, men man trenger altså to. Hvis det ikke allerede er montert, så må det på et hengsel på hver side helt ytterst der seteryggen sitter. Dersom bilen er bruktimportert vil disse være på plass allerede. Sitteputene har en tapp hver, som klemmes inn i hengslene på hver side og låses fast med clipset Seteryggene kan nå vippes forsiktig opp ... og man kan begynne kosejobben med å få inn alle boltene. sånn, ja! Det ER ikke umulig å skru dem fast, det bare virker sånn når man prøver. Jeg brukte en 15mm pipe og en 15mm fastnøkkel. På alle der seteryggen brukes som en del av gulvet (dvs. bruktimport) vil alt over allerede være på plass. Sitteputa tres nedpå pinnene, og låses fast. De skal sitte fast! For å ta dem av drar man i det røde håndtaket. Voila! Quote
Thor-Egil Andersen Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Nice... hvordan ble det der vareveggen har sitti på din da... Quote
FrodeS Posted April 30, 2007 Author Posted April 30, 2007 Nice... hvordan ble det der vareveggen har sitti på din da... Ble helt bra, det. Seteryggene har jo bare liggi der sida januar omtrent, så de er helt fine. Innunder dørlistene er det to hull på hver side. Skal fylle på med litt rustgugge der så ikke det begynner å ruste. Quote
LuckyDuck Posted January 1, 2011 Posted January 1, 2011 Hm, min erfaring angående den braketten mellom "ener-ryggen og toer-ryggen" var rett å slett å skru av selve ryggene, slik at braketten står helt fri, alene. Da er det lettere å få i skruene som fester braketten til selve karroseriet. Quote
Recommended Posts