Guest Eirik Lillemoe Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Jeg har en '90 mod 230E (W124) sedan som jeg vurderer å senke. For det første, har hørt en del om Sportline fjærer, senker disse noe i forhold til standard fjærene på denne bilen? Hva vil i tilfelle være det beste, Sportline fjærer eller et annet senkesett? Hadde kun tenkt å bytte fjærer. Kjører med 17" felg. Bilen skal naturligvis godkjennes, noen erfaringer på det? (Lokalt er biltilsynet rimelig krasse i forhold til alt som gjøres med biler virker det som) Er bilen originalt lavere foran? Foran fylles hjulbuene ganske bra, mens den bak er rimelig høy. Emnet har sikkert vært mye oppe, men jeg spør allikevel, da mange her sikkert har en del erfaring fra denne bilen. Er veldig takknemlig for innspill på evt andre løsninger! Quote
Guest 1042 Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Sportline senker fra noen og 20 til litt over 30 mm, avhengig av årsmodell. Om bilen er veldig lav foran i forhold til bak så er det flere mulige årsaker. -Fjørene er byttet foran eller bak til annen høyde/stivhet eller lignende -Fjørene foran er knekt -Gummiputene oppå fjørene har feil tykkelse. Dette er de mest vanlige årsakene, kan være andre ting, som fjører som har mistet spenst osv. Jeg har HR-fjører på min 35mm senking. 3'er puter foran (4 forskjellige med 5 mm høydeforskjell på hver, noe som utgjør ca 10 mm ute ved hjulet) og 2'er puter bak. På bildet står den med 215/45-17 Quote
Recommended Posts