Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg er lykkelig eier av en S320 (W220) årgang 2000 med 145 000 km på telleren. Alle servicer er utført på merkeverksted, og bilen må sies å være i svært god stand. Servoolja er nettopp byttet, til gul Febi kjøpt på AutoTrio. Bilen er svært godt lydisolert, og i en lydstille kupe er det lett å legge merke til lyder.

 

Når bilen står i ro, eller når jeg kjører veldig sakte, kommer det en lyd ved dreiing på rattet (til begge sider). Lyden (vanskelig å definere, men en slags during)  vedvarer også når jeg stopper å dreie på rattet, og bare holder det i ro i en tilfeldig svingposisjon (med motstand). Dette utelukker lyd fra foringer. Lyden er ikke høy, men hørbar. Den er imidlertid ikke hørbar ved normal kjøring.

 

Skal det være slik, eller kan det være noe som er i ferd med å skje? Det må nevnes at styringen ellers fungerer helt perfekt, og det er ingen slakk eller "klakkelyder" fra mekaniske komponenter i hjulopphenget/forstillingen.

 

Merk: Jeg dreier normalt ikke på rattet i biler med servostyring når de står i ro hvis det kan unngås, men nå har jeg blitt litt nysgjerrig på nevnte lyd. . .

 

Noen som vet noe om dette?

 

 

 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...