Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, 

Har akkurat kjøpt en MB GL350 2011 modell. Veldig fin bil, men selvfølgelig noe steinsprut og småting som skal utbedres. Har fått litt over gjennomsnittet eierglede av denne bilen, så her må det gjøres skikkelig. Bestillte fra ColorNdrive på det som skal være originalfargen på bilen. Har lagt på et par punkter og den ser for hvit ut i forhold til lakken på bilen.

Det står på Tag'en i bilen at det skal være C650 og bestille deretter.

Noen her inne som har erfaring med samme fargekode eller har gode tips til nettsider som er seriøse? Har tenkt meg innom en lakkerer i morgen, men greit med andre tips også.

MB GL350.jpg

Posted

Her var det ikke mye liv. For å svare på min egen tråd så oppsøkte jeg et lakkeringsverksted. Innehaveren var genuint interessert i detailing og lakk og tipset meg om en bilrekvisita i nærheten som kunne blande det man kaller for "tett" lakk. Det vil si en lakk med både farge og klarlakk som også har en herder med på lasset. Da fyller man rett og slett steinspruten og lar det tørke. Så taper man på hver side av et barberblad for å kunne ta det som "topper" over resten. Så 3-6000 papir, rubbing og polering. Med denne fremgangsmåten skal man ikke kunne se at det har vært noe der i det hele. Nå gjenstår det bare å se om blandingen de gjorde er lik lakken på bilen. 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...