Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en sprinter, 2001 modell, med sprintshift gearkasse. 

Når gearkassen blir varm, feks ved slep av henger/ opp bratt bakke, slår den seg helt vrang. Hvis jeg stopper da, får jeg den ikke i gear, og det blinker en F i instrumentpanelet. Hvis bilen får stå i 10 minutt, er alt i orden igjen. 

Noen som har tips om hva det kan være? 

Posted

Veit ikkje kva sprintshift er, men viss det er automat er det vel 722.6.

Ikkje uvanlig med feil på elektronikkenhet inni gearkassen.

Men for å finne problemet må du uansett på diagnose.

  • Thanks 1
Posted

Ingen 722.6 detta, nei. Jeg vil tippe at børstene på den lille motoren som driver pumpa til styringstrykket er slitne. Men du må nok ta en diagnose for å få noe håndfast før du "hiver penger ut av vinduet"

Problemet er egentlig å finne noen som har greie på det. Det vanlige svaret, er at hele kassa må byttes. Men ta diagnosen først, så får vi se ut i fra resultatet

  • Thanks 1

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...