Rolf Åge Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 hei.. har kommet over en 95 s124 e36 amg.. lurer på om noen har erfaring med disse bilene? (124amg) er det noe man bør vere ekstra på vakt etter? den har gått 195000km... er 145 ooo mye for den? sitter grønne skilt på den.. Takker for svar.. Quote
FrodeS Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 hei.. har kommet over en 95 s124 e36 amg.. lurer på om noen har erfaring med disse bilene? (124amg) er det noe man bør vere ekstra på vakt etter? den har gått 195000km... er 145 ooo mye for den? sitter grønne skilt på den.. Takker for svar.. Jeg syns det var drøyt, med tanke på at en '92 S124 300TE-24 3,4 AMG gikk for halvparten i høst. Med hvite skilter. Har du noen link til annonse på denna bilen eller noen bilder og data? Quote
Rolf Åge Posted April 20, 2007 Author Posted April 20, 2007 er ikke sikker på hvordan jeg skal legge inn linker.. men vist du går på finn.no søker etter mercedes e fra 1995-1996 i hordaland, så finner du den der... ikke verdens fineste farge på inntereør men..det går ann å bytte... Quote
bska Posted April 21, 2007 Posted April 21, 2007 Har ikke peil på prisnivået, men teknisk sett bør ikke AMG3,4 motoren sammenlignes med 3,6. Quote
TEH Posted April 21, 2007 Posted April 21, 2007 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9842085 Fantasipris spør du meg. Kommer også litt an på hvor lenge det er igjen før du kan sette inn seter gratis og om baksetene følger med. Men uansett synes jeg det var fryktelig dyrt. Og på den km så er det slettes ikke uvanlig med et toppakningsbytte på M104. Quote
Frode Posted April 21, 2007 Posted April 21, 2007 Må ikke sammenligne 3,4 og 3,6, det er 2 forskjellige verdener, 3,4 har K-jetronik 3,6 har elektronisk innsprøytning. En 1995 modell 124 er skuddsikker, alle typiske feil og mangler er etter lang erfaring med 124 er forbedret. 145 for en varebil er litt dyrt, men ikke hinsides, eieren har sikkert betalt dobbelt så mye i avgifter når den ble tatt inn i landet for noen år siden.. Her er det viktig å sjekke når den ble tatt inn, for er den som de fleste andre tatt in for 5-6år siden så koster det ennå en pen slum med penger for å få inn bakseter. Men er du fornøyd med 2 seter så er deet jo greit.... Ellers er detbare å sjekke de standard tingene, rust under vinduer bak, jekkefestene, lekkasjer i bagasjerom, høydejustering(skal være myk og fin bak i dempingen). Sjekk motor, bruker den olje, vann, at automat girer fint og mykt i alle gir, og ikke slurer etc... men hvis det er fakta et den er gått kun 195 så er nok alt dette 100% hvis servicer og slikt er fulgt. NAF test er nok det greieste så er det en nøytral part som sjekker og en sliper diskusjonene. E36 er og har vært en ulv i fåreklær, men det begynner å bli gamle, så vær nøye og få opp historikken på bilen hva som er gjort med den etc...lykke til... Quote
FrodeS Posted April 21, 2007 Posted April 21, 2007 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9842085 Fantasipris spør du meg. Kommer også litt an på hvor lenge det er igjen før du kan sette inn seter gratis og om baksetene følger med. Men uansett synes jeg det var fryktelig dyrt. Og på den km så er det slettes ikke uvanlig med et toppakningsbytte på M104. På bildene ser det ut som om ikke bakseteryggene følger med. Som Trond EriK sier, så må det sjekkes. Et baksete i den fargen får du ALDRI tak i. Jeg syns forsatt det ser dyrt ut. Grei bil med greit utstyr, men AMG-modellene ligger ikke såå mye over f.eks. en vanlig 300TE-24 eller 320. Quote
Rolf Åge Posted April 21, 2007 Author Posted April 21, 2007 takker for svarene.. skulle rine i dag, men har vert opptatt til nå... litt sen å ringe nå.. prøver i morgen, kommer da med litt mer info... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.