Jump to content

LØST! 2007 E220 CDI Slange fra intercooler til turbo hopper av, bilen går ujevnt ved lite pådrag og ryker svart


Recommended Posts

Posted (edited)

Hei,
Slangen mellom turbo og intercooler har nå hoppet av to ganger. 
Er dette et kjent problem?
 

Bilen fusker også ved lavt pådrag (når slangen er montert igjen) og ryker litt svart eksos. Ikke så ille som en svart vegg av eksos, men mer enn det har gjort tidligere. Går bra ved større gasspådrag.

Har nylig flushet girkassen (20000km siden)
Har nylig skiftet motorolje (1500 km siden)
 

 

Edited by Alfaduden
Posted (edited)

Så på slangen igjen og ser at tetningsringen som skal være der er alt for rom. Det vil si at den har nok ikke vært riktig montert på en stund. Kjøper ny nå, så får vi se. 

Det kan være forklaring på fusking og ikke korrekt forbrenning... og selvfølgelig at slangen hopper av...

Med ny tetningsring og bøyd litt på låseklipset så sitter slangen bra. Nå går den som en klokke igjen!

Edited by Alfaduden

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...