Alfaduden Posted August 10, 2020 Posted August 10, 2020 (edited) Hei, Slangen mellom turbo og intercooler har nå hoppet av to ganger. Er dette et kjent problem? Bilen fusker også ved lavt pådrag (når slangen er montert igjen) og ryker litt svart eksos. Ikke så ille som en svart vegg av eksos, men mer enn det har gjort tidligere. Går bra ved større gasspådrag. Har nylig flushet girkassen (20000km siden) Har nylig skiftet motorolje (1500 km siden) Edited August 11, 2020 by Alfaduden
Alfaduden Posted August 10, 2020 Author Posted August 10, 2020 (edited) Så på slangen igjen og ser at tetningsringen som skal være der er alt for rom. Det vil si at den har nok ikke vært riktig montert på en stund. Kjøper ny nå, så får vi se. Det kan være forklaring på fusking og ikke korrekt forbrenning... og selvfølgelig at slangen hopper av... Med ny tetningsring og bøyd litt på låseklipset så sitter slangen bra. Nå går den som en klokke igjen! Edited August 11, 2020 by Alfaduden
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now