Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har tomgangsproblemer, og skal nå bytte ut vakuumslangene til innsprøytningen. I den forbindelse tenkte jeg det ville være lurt å inspisere dysene. Men verkstedet jeg snakket med sier at disse mekaniske dysene omtrent aldri feiler, og at det ikke egentlig er behov for å teste dem. Har noen erfaring med dette?

Posted

Det er nok sjelden at det er dysene som er feil ja. 

Det er vel oftere vakum eller kaldstartfeil.

Er det for høy eller lav tomgang?

Posted

For høy. "Tomgangen" var 1800 en periode, inntil jeg fant ut at et overspenningsrele var gåent. Releet er plassert over sikringsboksen ved høyre A stolpe. Det ble byttet, og tomgangen sank til 900-1100. Mye bedre, men ikke godt nok. Sprøytet med startgassover alle koblingene / gummislangene for vakuumsystemet under luftfilteret når motor gikk, og oppdaget da at turtallet steg. Skal derfor bytte alle gummislanger til dysene, forgreninger, the works. Det var da jeg kom på tanken å sjekke dysene, og ta av toppdekselet og justere ventiler i samme slengen.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...