Erik560 Posted August 4, 2020 Posted August 4, 2020 Har tomgangsproblemer, og skal nå bytte ut vakuumslangene til innsprøytningen. I den forbindelse tenkte jeg det ville være lurt å inspisere dysene. Men verkstedet jeg snakket med sier at disse mekaniske dysene omtrent aldri feiler, og at det ikke egentlig er behov for å teste dem. Har noen erfaring med dette?
knut-erik@grorud.no Posted August 5, 2020 Posted August 5, 2020 (edited) hei. jeg skal ta ett oljeskift på en 212 e500 4matic,2010 mod. 15750 km. hvor mye olje trenger jeg til denne motoren ? hva innebærer b1 service ? Edited August 5, 2020 by knut-erik@grorud.no
Stian Posted August 5, 2020 Posted August 5, 2020 Det er nok sjelden at det er dysene som er feil ja. Det er vel oftere vakum eller kaldstartfeil. Er det for høy eller lav tomgang?
Erik560 Posted August 5, 2020 Author Posted August 5, 2020 For høy. "Tomgangen" var 1800 en periode, inntil jeg fant ut at et overspenningsrele var gåent. Releet er plassert over sikringsboksen ved høyre A stolpe. Det ble byttet, og tomgangen sank til 900-1100. Mye bedre, men ikke godt nok. Sprøytet med startgassover alle koblingene / gummislangene for vakuumsystemet under luftfilteret når motor gikk, og oppdaget da at turtallet steg. Skal derfor bytte alle gummislanger til dysene, forgreninger, the works. Det var da jeg kom på tanken å sjekke dysene, og ta av toppdekselet og justere ventiler i samme slengen.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now