Øiesvold Posted August 1, 2020 Posted August 1, 2020 (edited) Har en 2003 CLK 320 (209.365) PP46926, som jeg tenkte å bytte stabilistatorstag (sway bar) på. Den nye har fastmontert gummiklosser som virker som om de er smeltet fast(se bilder). Jeg forstår ikke hvordan det kan fungere når demperene komprimeres. Den gamle hadde løse gummiklosser som roterte rundt stangen. Edited August 1, 2020 by Øiesvold Tillegg
Øiesvold Posted August 2, 2020 Author Posted August 2, 2020 Oppdatering. Snakket med et par bilmekanikere (ikke mb) og bestemte meg for å montere den nye. Problemet jeg støter på er at det fulgte bare med en link arm (opp til demper) og den har forskjellig diameter på feste. Som du ser av bildet er også tykkelsen på selve armen litt tynnere. Så jeg har egentlig to alternativer: 1. Få tak i én ny link arm til den nye. 2. Kjøpe to nye link armer til det gamle stabilisatorstaget (gummien på begge er skadet pga varme ved avmontering). Jeg har et par nye gummiforinger til det gamle stabilisatorstaget.
Øiesvold Posted August 3, 2020 Author Posted August 3, 2020 Ny oppdatering 😅 Det viser seg at bilen min har sportsoppheng og da er det tykkere stag og bolter i endene. Takk til Auto Trio for hjelp med dette. Det er en butikk jeg kan anbefale på det varmeste. Veldig kunnskapsrike medarbeidere, det meste er på lager og de velger kun kvalitetsleverandører. Medlemsrabatt får vi også.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now