Christianbugge123 Posted July 28, 2020 Posted July 28, 2020 Hei! Jeg har en w203 200cdi med en om646 motor i seg. Klarte å øddelegge denne motoren ved at turboen røyk og kjørte den tom for olje. Byttet turbo så røyk motoren og løp vekk. Har derfor i ønske om å montere inn enten en om611 eller større ønske er 320 r6 2003 modell motor. Lurer på om noen vet hvordan det er å koble opp med den eksisterende elektronikken i bilen. Altså om pluggene går opp i seg selv til hjernen eller hva som må gjøres for å få denne motoren til å starte i bilen. Tar imot all info om andre motorer som eventuelt kan passe i bilen og som vil gå opp med elektronikken i bilen. Takk for hjelp!
Simen Arntsen Posted July 28, 2020 Posted July 28, 2020 Om646 er jo ein annan generasjon/motorserie enn om611/612/613, så det vil garantert ikkje gå uten større endring både i ledningsnett og elektronikk... For ikkje å snakke om alt rundt motor.. Men det same gjeld jo om du skulle finne på å sette i same generasjon 320CDI, det er ikkje plug&play uansett.
Christianbugge123 Posted July 28, 2020 Author Posted July 28, 2020 Hei! Bilen skal ikke på veien etter motorbytte uansett. Lurte på bilen vil kunne starte uten omprogrammering av ECU til ny motor hvis den blir koblet opp til bilen min? Leste noe om at forenklet det nøkkelen gjør er å låse ratt lås opp, sende start signal til circuit 50 også skrur den av bil hvis den ikke får godkjenning fra motor, men da hvis dette blir koblet opp riktig vil motor svive da? Og eventuelt om det må byttes noe annet da? Er vel omprogramerings delen jeg er mest redd for er nødvendig. Vet du noe mer om dette?
Simen Arntsen Posted July 29, 2020 Posted July 29, 2020 Eg veit ikkje kva som er endra frå om611 til om646 i bilen generelt, men det er mulig det kan bli mykje styr å nedgradere til den eldre motorserien. Samme generasjon 320cdi vil nok vere lettare å få til, men du må ha med alle styreenheter som inngår godkjenning av nøkkel, og nøklane frå donorbil. Viss ikkje ECM og TCM på om646 og om648 er fysisk like, da kan det vere nok med oppgradering av programvare.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now