Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, Har en 2020 w213 300e som jeg kjøpte ny, men det var en bil de hadde inne så jeg måtte ta bilen som den var. Bilen hadde "comfort" fjæring, og som fryktet så er det tidvis som å kjøre en gammel Chevy på dårlige veier i 80km. Føles rett og slett farlig hele greia, men er svært behagelig i bykjøring og på rette strekker. Så er det noen som kjenner til at det går å få orginale  fastere fjærer som også helst senker bilen noen cm og som passer denne modellen? Eller gode ettermarketsett som er av god kvalitet? Kan det være demperene som er for "myk"?

Driver ikke med noe hard kjøring men får fnatt når en får følelsen av å miste kontrollen over bilen i 80km, og at det gynger og svaier under kjøring. Før jeg kjøpte denne bilen hadde jeg en 14år gammel W211 Avantgarde som kjører "rundt" W213 på svingete veier...

Posted

Har ikke fått sjekket med Mercedes enda vedr. hva som er mulig med originaldeler, men tok å kjørte opp lufttrykket i dekkene fra 2,4/2,5bar til 2,8bar og dette hjalp merkelig nok veldig. Bilen oppfører seg mye bedre, men for å få dette optimalt hadde vert bedre med oppgradering av understellet. Er usikker på om det er så smart å bruke uoriginale deler på en helt ny bil?

 

Posted

Kva dekkdimensjon har du?

Har vanskelig for å tru at den skal vere så mjuk i svingane at det skal kjennes farlig ut, men 16" hjul kan fort bli sånn..

Du kan nok skifte til originale sportfjærer, men ikkje sikkert du får det offisielt uten å skifte demparar mm.

 

Du kan jo søke google etter uoriginale sportfjærer og sjå kva som er tilgjengelig til din bil.

Ta vare på originalfjærene, så er det berre å montere dei på seinare om det skulle vere behov. Burde ikkje vere problem å bruke uoriginale, men det er veeeeldig viktig å få sett som er godkjent til akkurat din modell.

Posted

Bilen er en E-300e, veier 1930kg og har 245/45-18 foran, og 275/40-18 bak som originaldekk. Har som nevnt forandret seg mye med å gå opp mot max. på lufttrykket. Har kjørt en 211 Avantgarde i 9år som hadde originalt senket sportsunderstell som fungerte fantastisk, spesielt på dårlige veier. Skiftet til 18`` felger på denne som også gjorde mye for kjøreegenskapene. Så langt jeg husker så var alternativet i understell til E-klassen bare Comfort fjæring og sport som da var med luftfjæring. Usikker på om det finnes flere alternativer originalt?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...