Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei . Har en liten utfordring med stag som sitter under dashbordet. Disse har irret fast. Jeg får de hverken opp, eller ned. Opp er umulig. De må ned. Men, varmeregisteret er i veien. Er det noe måte for å unngå å måtte skru ut alt? Har borret små hull, slik at penetrerende løssnespray kan jobbe litt i håp om at det løssner. Det mest ideelle er å få den braketten ut selvfølgelig. Men er det noen her som har måtte gjort samme jobb? Som kanskje har noen tips å dele?

20200726_133344.jpg

20200726_133222.jpg

20200726_133211.jpg

Posted

Nja, det er mulig, men det er så trangt . De har rett og slett bygget bilen rundt denne mekanismen. Jeg har nå borret nye hull på utsiden,  å forsøker nå å la det jobbe mer med løssnespray fra toppen

20200726_153126.jpg

20200726_153133.jpg

Posted

Det jeg har hørt er at du må koble fra vinduspussermotoren og armene på pusserene (de så jeg var av) så wd40 eller liknende og bruke en vicegrip forsiktig på splinen eller sette på en arm å prøve å bevege de. Dette kan ta flere dager. Kanskje være to personer og rotere på begge akslingene samtidig.

Posted

Ja, det er bare å ta tiden til hjelp. Men det kunne vært moro om noen hadde fått det til uten å måtte skru ut alt sammen. Å få ut konsollen gikk greit, men dashbordet får jeg ikke ut. Vet ikke om det er blitt limt fast eller hva det er. Nå har jeg demontert alt,  men det sitter fast i rattstammen. Jeg har ikke gjort noe mer i dag. Jeg kommer ikke så mye mer til om det er ute heller egentlig. Får egentlig bare mer lys 

Posted
On 27.7.2020 at 13.16, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Klarte samtidig å knekke plastfeste som sitter på staget til viftespjeldet, jippi, enda en jobb

Har du et super bra plastlim, er jo det bra! :classic_smile:  Men, ofte er de dårlige, og ofte er annleggsflaten så liten at det er lett å brekke en gang til.

Hvis du ikke har prøvd det enda, så ta rådet mitt om å bruke superlim som du strør natron på. (finnes i matbutikken - IKKE bakepulver)

Natron må strøs på før det størkner, og da størkner det tvert! Du kan bygge på flere lag med lim og natron rundt bruddstedet, la det herde ordentlig imellom påføringene. Prøv på en plastbit først; strø natron på limet, og prøv å ha lim på en liten haug med natron. Det hjelper til med å støtte opp på utsiden, rundt et slikt bruddsted som du har. Puss ned litt rundt for å få en grovere flate.

 

Her får du nytte av en god oversetter, for her er det mange artikler du kan ha nytte av. Du kan velge mellom engelsk og tysk tekst. Bla litt rundt for å se alle manualer og illustrerte artikler. Dette er et veldig bra nettsted, som har mange besøkende, og som oppgraderes hele tiden. Kvalitet er et stikkord her, og det ser du ofte av bildene. Litt for få slitne, gamle biler her. Registrer deg gratis som forumbruker, så får du tilgang til manualene

 

https://sternzeit-107.de/de/

https://sternzeit-107.de/de/werkstatt/werkstatt-gruppen

 

Med vennlig sommerhilsen, Olaf

Posted (edited)

Tusen takk for tips Olaf. Problemet er at jeg kan ikke finne igjen den biten som satt der,så jeg vet ikke avstander eller hvordan den skal sitte på lokket. Jeg kan tippe meg frem, men da må jeg ha ut og inn dashbordet helt til jeg treffer. Tror derfor det er best å finne et lokk som er i orden

Edited by _s_y_v_e_r_s_e_n_

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...