Roger H. Posted July 18, 2020 Posted July 18, 2020 (edited) Ser ut til at jeg må bytte kombi-instrument (speedometer/turteller/klokke) på CLS’n, det trekker strøm så bilen er dau etter 3-4 dgr. Hvis jeg kjøper brukt på eBay, endrer BOS kmstand til den korrekte? Kan de og vil de? Edited July 18, 2020 by Roger H.
Sven Håkon Posted July 18, 2020 Posted July 18, 2020 Brukte instrumenthus kan man ikke uten videre endre kilometerstand på - uavhengig av BoS. Det går noen rykter om at enkelte klarer å endre kilometerstand oppover og ikke nedover, men jeg har ennå ikke sett noen bevis på det. Det finnes så klart aktører som kan programmere ‘hvasomhelst’, men jeg kjenner ikke til noen her til lands i hvert fall.
Olaf Posted July 19, 2020 Posted July 19, 2020 Det lå nylig en ML W163 på finn.no, der kilometerstanden var elektronisk endret et par hundre tusen kilometer nedover. Med vennlig hilsen, Olaf
Roger H. Posted July 19, 2020 Author Posted July 19, 2020 (edited) Så på YouTube at der er et diagnose verktøy, som heter Xtool ..., og der var det lett å endre kmstand. Men seff kosta den noen kroner... Bilen står hos BOS og de var innforstått med at det kunne bli et brukt kombiinstrument. Håper de kan ordne så km stand blir riktig etterpå. Et nytt koster 25.000.- 🤔 Edited July 19, 2020 by Roger H.
Simen Arntsen Posted July 20, 2020 Posted July 20, 2020 (edited) Det trur eg skal gå veldig fint i Xentry/DAS. Kunne i alle fall det på min 210 Edited July 20, 2020 by Simen Arntsen 1
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now