Jump to content

Recommended Posts

Posted

E220 cdi, W211, 2003-modell, bruktimport:

Feilmelding for en uke siden: ESP-svikt, bremsesvikt, se bildene. Feilsøking hos Bertel o Steen, fant vel egentlig ikke årsaken, skiftet batteri. Hjalp ikke, samme feilmeldinger ledsaget av bremsesvikt. Feilen kommer og går, ofte etter å ha kjørt noen mil. Batteriet har normal spenning.

Prøver å komme inn i "hidden menu", men det skjer ikke noe når jeg trykker raskt x 3 på reset-knappen. Kan knappen være blokkert? Noen som skjønner feilmeldingen? Verkstedet gjør det ikke... 

20200717_150345.jpg

20200717_145051.jpg

Posted

For å komme inn i den hemmelige menyen må instrumenthuset stå på display som viser hastighet/temperatur, og tenningen være enten i 1 eller 2 (motoren skal ikke være i gang).

 

Vet du hvilke feilkoder bilen har?

Posted

Takk for svar. Feilkoden vet jeg desverre ikke her og nå. Med displayet på km/celsius og tenningen på trinn 1 skjer det likevel ingenting ved trykk x 3 på reset. Kan reset-knappen være blokkert for hemmelig menu? 

Posted

Skal den hemmelige menyen egentlig være utilgjengelig for oss amatører...? Kan kanskje verksteder blokkere reset-knappen? I såfall er de neppe villige til å åpne den... 

  • 2 months later...
Posted

Kom meg heller ikke inn i menyen men etter mye søking så fannt jeg ut at du går inn dær det står neste service i meny nøkkel i 1 hakk og holder inne reset knappen i noen sekunder så kommer du inn i menyen

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...