Runar Lundblad Posted July 17, 2020 Posted July 17, 2020 E220 cdi, W211, 2003-modell, bruktimport: Feilmelding for en uke siden: ESP-svikt, bremsesvikt, se bildene. Feilsøking hos Bertel o Steen, fant vel egentlig ikke årsaken, skiftet batteri. Hjalp ikke, samme feilmeldinger ledsaget av bremsesvikt. Feilen kommer og går, ofte etter å ha kjørt noen mil. Batteriet har normal spenning. Prøver å komme inn i "hidden menu", men det skjer ikke noe når jeg trykker raskt x 3 på reset-knappen. Kan knappen være blokkert? Noen som skjønner feilmeldingen? Verkstedet gjør det ikke...
Sven Håkon Posted July 18, 2020 Posted July 18, 2020 For å komme inn i den hemmelige menyen må instrumenthuset stå på display som viser hastighet/temperatur, og tenningen være enten i 1 eller 2 (motoren skal ikke være i gang). Vet du hvilke feilkoder bilen har?
Runar Lundblad Posted July 18, 2020 Author Posted July 18, 2020 Takk for svar. Feilkoden vet jeg desverre ikke her og nå. Med displayet på km/celsius og tenningen på trinn 1 skjer det likevel ingenting ved trykk x 3 på reset. Kan reset-knappen være blokkert for hemmelig menu?
Runar Lundblad Posted July 19, 2020 Author Posted July 19, 2020 Ja, null respons også i posisjon 2...
Runar Lundblad Posted July 19, 2020 Author Posted July 19, 2020 Skal den hemmelige menyen egentlig være utilgjengelig for oss amatører...? Kan kanskje verksteder blokkere reset-knappen? I såfall er de neppe villige til å åpne den...
Sven Håkon Posted July 19, 2020 Posted July 19, 2020 Det er ingen måte å blokkere denne på så vidt jeg vet. Har opplevd å måtte prøve et par ganger før kombinasjonen av trykk blir riktig dog.
Simen Arntsen Posted July 20, 2020 Posted July 20, 2020 Har bilen keyless? På 212 fungerer det ikkje med startknapp, må bruke nøkkel i tenningslås for å komme inn i servicemeny
Ferma83 Posted October 7, 2020 Posted October 7, 2020 Kom meg heller ikke inn i menyen men etter mye søking så fannt jeg ut at du går inn dær det står neste service i meny nøkkel i 1 hakk og holder inne reset knappen i noen sekunder så kommer du inn i menyen
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now