Tom V. E. Posted April 18, 2007 Posted April 18, 2007 Noen bilder før og etter lakkering. Før lakkering, forskjermen ser ikke god ut. Samme på venstre. Skiftet. Inge ser fornøyd ut etter jobben. Ikke værst dette her. Beholdt den fine originale Antrasitten. Quote
Alexander Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Du bør laste bildene opp til photobucket eller bildr.no i steden. Da kan du bruke større bilder og du risikerer ikke at de forsvinner etter en stund. Quote
Tom V. E. Posted April 20, 2007 Author Posted April 20, 2007 Hei, Alexander. Finner ikke ut hvordan jeg skal følge tipsene dine. Litt veiledning ? Quote
FrodeS Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Hei, Alexander. Finner ikke ut hvordan jeg skal følge tipsene dine. Litt veiledning ? Prøv å søke litt. Er det samma fargen som min? 172 Antrasitt? Quote
Tom V. E. Posted April 20, 2007 Author Posted April 20, 2007 Ja, det stemmer. Originallakk var Antrasitt (172) og jeg synes den er så fin (så MB) at jeg valgte å lakkere om i samme. Skal være original. Quote
FrodeS Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Ja, det stemmer. Originallakk var Antrasitt (172) og jeg synes den er så fin (så MB) at jeg valgte å lakkere om i samme. Skal være original. Var nok bare litt annen lysbrytning på bildene, for den så litt brunere ut enn min. Har sansen for 172 jeg også etter å ha hatt det noen år. En fordel er at bilen ser ren og pen ut selv om den blir litt møkkete. Det er ikke så mange antrasitte, tror jeg. Du hellakkerte hele bilen hos Inge? Ble dyrt? Quote
Tom V. E. Posted April 20, 2007 Author Posted April 20, 2007 Avhengig av hva du mener med dyrt, men det ruslet opp i 34k ink. mva - rabatt. Da ble begge forskjermene også skiftet pga. skikkelig rust i kantene. Bare tull ikke å bytte. Hellakkering inkluderte ikke taket. Det var ok og det ville blitt mye styr å demontere støttene på toppen. Ellers hadde jeg også en "artig" topp-pakningsopplevelse rundt 320.000 og det ble dyrere enn lakkeringen. Er mektig imponert over det du har prestert med din. Gratulerer. Quote
FrodeS Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Avhengig av hva du mener med dyrt, men det ruslet opp i 34k ink. mva - rabatt. Da ble begge forskjermene også skiftet pga. skikkelig rust i kantene. Bare tull ikke å bytte. Hellakkering inkluderte ikke taket. Det var ok og det ville blitt mye styr å demontere støttene på toppen. Ellers hadde jeg også en "artig" topp-pakningsopplevelse rundt 320.000 og det ble dyrere enn lakkeringen. Er mektig imponert over det du har prestert med din. Gratulerer. 34k er mye penger, men Inge er flink han, så for full pakke tror jeg ikke det var noen dårlig pris. Håper å få lakkert opp fronten på min i sommer, da den ser ganske jævlig ut, mens resten av bilen ser ok ut. Toppakningsopplevelse til over 34kkr hørtes spenstig ut. Hvordan greide du det? Deilig å se en fin, "gammal" bil bli så godt tatt vare på! Quote
Tom V. E. Posted April 20, 2007 Author Posted April 20, 2007 Er virkelig glad i den bilen (enda så rart det høres ut) og prøver å sørge for at den er så iorden som mulig. Gjelder ikke bare utseendet, men det er blitt gjort litt i "kulissene" også mht. rustfjerning o.l. Ang. topp-pakningen benyttet jeg muligheten til følgende, siden toppen likevel skulle av: Full motoroverhaling, topp-pakning, slip topp, bremserør h/v, f/b, begge bærkuler forstilling, fordelerlokk, rotor, pluggkabler, viskosekobling kjølevifte (sansynlig årsak til utblåsning). Oljer og filtre. Så der har jeg god samvittighet. Bare jeg finner ut av det forbaskede startproblemet om morgenen også nå, så går vi sommeren lyst i møte. Tvi, tvi med egen lakkering. Quote
Tom V. E. Posted April 22, 2007 Author Posted April 22, 2007 Nå har jeg klart det Takket være solid innsats og rettledning fra et antall av klubben's kloke hoder har jeg endelig klart å laste opp skikkelige bilder av vidunderet. Takk til alle for masse hjelp. Quote
Thor-Egil Andersen Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 Ting koster... sånn er et bare... Quote
Recommended Posts