Jump to content

Tom's 1991 300TE


Tom V. E.

Recommended Posts

Ja, det stemmer.

Originallakk var Antrasitt (172) og jeg synes den er så fin (så MB) at jeg valgte å lakkere om i samme.

Skal være original.

 

Var nok bare litt annen lysbrytning på bildene, for den så litt brunere ut enn min. Har sansen for 172 jeg også etter å ha hatt det noen år. En fordel er at bilen ser ren og pen ut selv om den blir litt møkkete. Det er ikke så mange antrasitte, tror jeg.

 

Du hellakkerte hele bilen hos Inge? Ble dyrt?

Link to comment
Share on other sites

Avhengig av hva du mener med dyrt, men det ruslet opp i 34k ink. mva - rabatt. Da ble begge forskjermene også skiftet pga. skikkelig rust i kantene. Bare tull ikke å bytte. Hellakkering inkluderte ikke taket. Det var ok og det ville blitt mye styr å demontere støttene på toppen.

Ellers hadde jeg også en "artig" topp-pakningsopplevelse rundt 320.000 og det ble dyrere enn lakkeringen.  :o

 

Er mektig imponert over det du har prestert med din.

 

Gratulerer.

Link to comment
Share on other sites

Avhengig av hva du mener med dyrt, men det ruslet opp i 34k ink. mva - rabatt. Da ble begge forskjermene også skiftet pga. skikkelig rust i kantene. Bare tull ikke å bytte. Hellakkering inkluderte ikke taket. Det var ok og det ville blitt mye styr å demontere støttene på toppen.

Ellers hadde jeg også en "artig" topp-pakningsopplevelse rundt 320.000 og det ble dyrere enn lakkeringen.  :o

 

Er mektig imponert over det du har prestert med din.

 

Gratulerer.

 

34k er mye penger, men Inge er flink han, så for full pakke tror jeg ikke det var noen dårlig pris. Håper å få lakkert opp fronten på min i sommer, da den ser ganske jævlig ut, mens resten av bilen ser ok ut.

 

Toppakningsopplevelse til over 34kkr hørtes spenstig ut. Hvordan greide du det?

 

Deilig å se en fin, "gammal" bil bli så godt tatt vare på!

Link to comment
Share on other sites

Er virkelig glad i den bilen (enda så rart det høres ut) og prøver å sørge for at den er så iorden som mulig.

Gjelder ikke bare utseendet, men det er blitt gjort litt i "kulissene" også mht. rustfjerning o.l.

Ang. topp-pakningen benyttet jeg muligheten til følgende, siden toppen likevel skulle av:

 

Full motoroverhaling, topp-pakning, slip topp, bremserør h/v, f/b,

begge bærkuler forstilling, fordelerlokk, rotor, pluggkabler,

viskosekobling kjølevifte (sansynlig årsak til utblåsning). Oljer og filtre.

 

Så der har jeg god samvittighet.  :D

 

Bare jeg finner ut av det forbaskede startproblemet om morgenen også nå, så går vi sommeren lyst i møte.

 

Tvi, tvi med egen lakkering.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...