Jump to content

Recommended Posts

Posted

En kamerat av meg har kjøpt en 380se 83mod.

på den står det noen 9"-16" et15 felger bak og 7,5" et20foran og han lurer på hvor breie dekk han kan sette på? bilen er org senket.

Posted

215/225 dekk passer fint på 7,5" felg, max 235 dekkbredde, større enn det vil spore mye, flyte på veien og bare se dumt ut.

Så 225/50 - 16 kan være en bra dimensjon, sjekk på dekk kalkulatoren hvilken profil som gir best rulle omkrets, usikker på om det er 50 eller 55 til 126.

Kjenner ikke 126 så godt  så om felger med slikt ET vil subbe eller ei kan andre si noe om.... :lol:

Posted

viss du har felger til det, så er den absolutt råeste kombinasjonen på 126; 235 forran og 265 bak, men jeg kjørte 225 foran og 245 bak på 8" felger å det fuka fint som bare det!!

Posted

Er det breiere felg bak da..?? 7,5" felg med 255 dekk vil gjøre at bilen ser ut som gode gamle A-team sin van.... :?

på den står det noen 9"-16" et15 felger bak

Posted

Ja 9" bak ja.... det er bare mitt gangsyn som spilte meg et puss.... :lol:

Med 9" så hiver du på 265/45-16 eller 275 dekkbredde, funker fint det.... :P

Posted

Ja 9" bak ja.... det er bare mitt gangsyn som spilte meg et puss.... :lol:

Med 9" så hiver du på 265/45-16 eller 275 dekkbredde, funker fint det.... :P

Men går det når bilen er senket?

Posted

det skal gå fint det!

min var senket med nevnte dim å ingen prob, å jeg har også prøvt senket 126 med 235 foran og 265 bak uten noen form for subbing, men jeg vet ikke hvilken ET den hadde...