Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg kikker på nye felger til bilen. Det er en mørk grå 2012 modell original 220. Jeg ser mange kjører rundt i Zennen zp6, og jeg liker de, men føler kanskje at de er litt harry? og passer bedre en senket bil. Ellers har jeg sett på Brock B36. En helt annen stil, men veldig fine. Andre tips? Del gjerne bilder.

 

Jeg syns 19" er finest, men 18" er jo mer komfortabelt.

 

https://www.dekk24.no/?CMD=Product&PID=106714&CID=&Bil=1851&Diameter=18

 

https://www.skruvat.no/dekk/brock/brock-b36-silver-pb541156.aspx

 

Budsjett er rundt 15000kr. Jeg har fått pris på Zp6 med Falken 510 til 14000, og med Pirelli til 17000 inkl dekktrykkssensorer. 

Posted
50 minutes ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said:

Den første der er kjempefin! Men siden den er såpass åpen, bør du også tenke på om det blir fint med hensyn til eventuelle rustne skiver og calippere. Bare et godt råd før du bestiller 👍

Enig. Alle skiver og klosser er nye, men de vil jo ruste. Har du tips til noe å lakkere de med? Gjerne kaliperen også, men de er ikke nye. 

Posted

Kjører 19" på sommer på min s212, 18" på vinter.

Har lik bredde framme og bak.

235/45R18 og 245/40R19.

Det er ingen merkbar forskjell i comfort.

 

Originaldimensjon er 245/40R18, så med lik bredde og profil på 19, blir det like mykje gummi på dekksidene, og 3,9% større hjul. Det er innafor, og fungerer heilt fint.

Alternativt kan du kjøre 255/35R19, då blir dekksida redusert med 10mm frå 99 til 89mm. Eg vil tru det skal gå heilt fint å kjøre med, men har ikkje prøvd det.

 

Har faktisk akkurat no 255/40R19, men det blir for stort, dei blir bytta tilbake til 245/40R19 når dei er utslitne.

Posted
2 minutes ago, Simen Arntsen said:

Kjører 19" på sommer på min s212, 18" på vinter.

Har lik bredde framme og bak.

235/45R18 og 245/40R19.

Det er ingen merkbar forskjell i comfort.

 

Originaldimensjon er 245/40R18, så med lik bredde og profil på 19, blir det like mykje gummi på dekksidene, og 3,9% større hjul. Det er innafor, og fungerer heilt fint.

Alternativt kan du kjøre 255/35R19, då blir dekksida redusert med 10mm frå 99 til 89mm. Eg vil tru det skal gå heilt fint å kjøre med, men har ikkje prøvd det.

 

Har faktisk akkurat no 255/40R19, men det blir for stort, dei blir bytta tilbake til 245/40R19 når dei er utslitne.

Det er jo et alternativ. Det ser definitivt bedre ut med 19. Hvilke felger har du? Det er jaggu ikke lett å velge. 

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...