Andwi Posted July 11, 2020 Posted July 11, 2020 Jeg kikker på nye felger til bilen. Det er en mørk grå 2012 modell original 220. Jeg ser mange kjører rundt i Zennen zp6, og jeg liker de, men føler kanskje at de er litt harry? og passer bedre en senket bil. Ellers har jeg sett på Brock B36. En helt annen stil, men veldig fine. Andre tips? Del gjerne bilder. Jeg syns 19" er finest, men 18" er jo mer komfortabelt. https://www.dekk24.no/?CMD=Product&PID=106714&CID=&Bil=1851&Diameter=18 https://www.skruvat.no/dekk/brock/brock-b36-silver-pb541156.aspx Budsjett er rundt 15000kr. Jeg har fått pris på Zp6 med Falken 510 til 14000, og med Pirelli til 17000 inkl dekktrykkssensorer.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 11, 2020 Posted July 11, 2020 Den første der er kjempefin! Men siden den er såpass åpen, bør du også tenke på om det blir fint med hensyn til eventuelle rustne skiver og calippere. Bare et godt råd før du bestiller 👍
Andwi Posted July 11, 2020 Author Posted July 11, 2020 50 minutes ago, _s_y_v_e_r_s_e_n_ said: Den første der er kjempefin! Men siden den er såpass åpen, bør du også tenke på om det blir fint med hensyn til eventuelle rustne skiver og calippere. Bare et godt råd før du bestiller 👍 Enig. Alle skiver og klosser er nye, men de vil jo ruste. Har du tips til noe å lakkere de med? Gjerne kaliperen også, men de er ikke nye.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 11, 2020 Posted July 11, 2020 Jeg hadde grunnet dem, å lakkert med lakk som tåler varme. Både kallippere og skiver. Bare husk å maskere kontaktflate der klossen treffer skiva
Andwi Posted July 11, 2020 Author Posted July 11, 2020 Hvor stor forskjell er det på kjørecomfort på 19 kontra 18" 19 er definitivt penest.
Simen Arntsen Posted July 14, 2020 Posted July 14, 2020 Kjører 19" på sommer på min s212, 18" på vinter. Har lik bredde framme og bak. 235/45R18 og 245/40R19. Det er ingen merkbar forskjell i comfort. Originaldimensjon er 245/40R18, så med lik bredde og profil på 19, blir det like mykje gummi på dekksidene, og 3,9% større hjul. Det er innafor, og fungerer heilt fint. Alternativt kan du kjøre 255/35R19, då blir dekksida redusert med 10mm frå 99 til 89mm. Eg vil tru det skal gå heilt fint å kjøre med, men har ikkje prøvd det. Har faktisk akkurat no 255/40R19, men det blir for stort, dei blir bytta tilbake til 245/40R19 når dei er utslitne.
Andwi Posted July 14, 2020 Author Posted July 14, 2020 2 minutes ago, Simen Arntsen said: Kjører 19" på sommer på min s212, 18" på vinter. Har lik bredde framme og bak. 235/45R18 og 245/40R19. Det er ingen merkbar forskjell i comfort. Originaldimensjon er 245/40R18, så med lik bredde og profil på 19, blir det like mykje gummi på dekksidene, og 3,9% større hjul. Det er innafor, og fungerer heilt fint. Alternativt kan du kjøre 255/35R19, då blir dekksida redusert med 10mm frå 99 til 89mm. Eg vil tru det skal gå heilt fint å kjøre med, men har ikkje prøvd det. Har faktisk akkurat no 255/40R19, men det blir for stort, dei blir bytta tilbake til 245/40R19 når dei er utslitne. Det er jo et alternativ. Det ser definitivt bedre ut med 19. Hvilke felger har du? Det er jaggu ikke lett å velge.
Simen Arntsen Posted July 14, 2020 Posted July 14, 2020 Eg har originale 212 18" AMG og originale 221 19" AMG, med svart lakk. Har vist berre dette bildet frå prøvemontasje.. 1
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now