Britfi Posted July 10, 2020 Posted July 10, 2020 Hei folkens! Vært lite innom her da min trofaste venn har vært uten feil og mangler på alle servicer og EU kontroller. Frem til nå. Plutselig var det rustne bremserør gitt. Alle rør ble anbefalt skiftet og dette priset til 15.000. Opp på bukk, og MB mekaniker mente at ihvertfall 1 må byttes, de andre kan kanskje pusses og behandles. Da ble det kost på ca. 5.000.. MEN, dette ser vi ikke før plastplatene under bilen fjernes. Og 15.000 har jeg ikke. Så da lurer jeg på om noen kan anbefale et godt alternativ for en slik jobb? Bytte av evt, alle rør og EU stempel OK ønskes helst utført at sammme verksted. Sted: Oslo, men gjør ingenting å kjøre noen mil for god service og pris:)
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 10, 2020 Posted July 10, 2020 Om det er noe trøst, samtlige rør måtte byttes på min også. Har hørt om flere som har måtte gjort dette. Kanskje litt dårlig lakk på de fra begynnelsen av, ikke vet jeg, men det er jo ikke gamle bilene egentlig. Lurer på om de går over til kobber ved bytte. Du får nok en slik jobb billigere utført på en litt mindre kommersiell aktør en BOS
Britfi Posted July 11, 2020 Author Posted July 11, 2020 Heisann! Ja, Oslo Bremseservice anslo 10-12k for bytte av alle. Men ferie fra i går. Andre som er gode på MB?
slippern Posted July 13, 2020 Posted July 13, 2020 (edited) off kjenner godt til dette da jeg måtte gjøre jobben på min S211 + en annen W211. Byttet rørene fra ca midten av bilen og bakover, var mye rust på de.. Verktøyet ble kjøpt inn hos Biltema og bremserørene fra Wurth Ca 1-2 timers jobb.. De nye rørene ble også tectylert i samme slengen... Edited July 13, 2020 by slippern
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now