Guest rs Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Hei! Jeg har lagt ut noen bilder av bilen min på følgende adresse: http://www.eurofoto.no/show_image.php?bid=19287368 . Det ligger også et bilde av bilen under medlemmenes biler, men siden disse bildene nå er lagt på nett så kan dere jo ta en titt. Bilen er en E240T Avantgarde 1998 modell som jeg kjøpte i fjor høst. Bilen har en del eksta utstyr utover det som er standard (xenon, skinn, elvinduer og speil) som f.eks. Webasto, elektronisk klima, parkeringssensor, soltak, avtagbart hengerfeste, memory førersete, solgardiner, 7 skinnseter, regnsensor, Bose-anlegg med CD-skifter, kullfilter ++ Jeg kjøpte nye 17" felger nylig som jeg syns er fine på bilen, morsomt å høre hva andre synes også. Det er en del rust i bakdørene, men har fått time for utbedring i november. Har også litt steinsprutskader i fronten, men det syns kun på kort avstand. Skal prøve å utbedre dette etterhvert, men er litt usikker på fremgangsmåten... Har også bestilt LCD-skjermer og DVD-spiller som skal monteres før sommerferien, det vil forhåpentligvis gi både barn og foreldre en triveligere biltur Vet ikke om dette er av interesse for noen av dere, men hadde litt lyst til å presentere gliset for dere. Hadde vært gøy med noen tilbakemeldinger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Meget pen bil... Sort/sort/avantgarde er jo en klassiker. Og sort treverk er liksom toppen av kransekaka;) Syntes du har gjort et bra valg av felger også. Får håpe at rustskadene blir bra. Vanvittig kjipt at E-klassen som er en så stor og luksuriøs bil, ruster så fælt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Vannvittig flott bil! Km.stand? Og hva måtte du gi for herligheten? Har utrolig sans for sort skinn og avantgardetreverket!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Entusiast Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Pen bil det der. Ikke så verst felger heller selv om jeg heller ville hatt enten standard Avantgarde eller AMG-felger selv. Riktig farge og ikke stylet . Flott sak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rs Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Hyggelig at dere liker bilen min Bilen har nå passert 155000 km, da jeg kjøpte den hadde den gått 142000 og jeg måtte gi 247000,- for bilen i fjor høst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CHARLIE Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Kjekk bil det der! Men personlig syns jeg kanskje 17" blir litt lite på en så stor bil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rs Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Kjekk bil det der! Men personlig syns jeg kanskje 17" blir litt lite på en så stor bil. Er helt enig i at bilen blir finere med større felger, men min bil er nok først og fremst en familiebil hvor komfort og lettkjørthet er viktigere enn utseende. Jeg har jo kone, 3 gutter og svigermor (derfor 7 seter) å ta hensyn til. Store hjul og sportsbil kommer senere. Prøver likevel å gjøre det beste ut av det, og er godt fornøyd med helheten på bilen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Kjekk bil det der! Men personlig syns jeg kanskje 17" blir litt lite på en så stor bil.Hvorfor skal det absolutt være så store felger. Det er da faktisk 15" som er standard på disse bilene, selv om det var standard med 16 på avantgarden. For de aller fleste (også entusiaster) er bilen en bruksgjenstand, og dermed så må en ta praktiske hensyn. I mine øyne er en E-klasse med fine 16" felger minst like pen som en med 19" Selve designet på felgen teller mere enn størrelsen synes jeg. En annen ting er pris og kvalitet. Mange som skal ha store hjul går på akkord med pris, som henger sterkt sammen med kvalitet. Etter et par år i dekk/felg bransjen må jeg si jeg ristet på hodet mange ganger når folk kjøpte 18" felger og satte på billige jalla-dekk. Hadde de gått ned en dimensjon kunne de fått skikkelige kvallitetsdekk som både var sikre, komfortable og også mere økonomiske (slitesterke).Skulle jeg skodd opp en slik bil ville jeg ikke gått for noe større enn hva fabrikken leverer som ekstrautstyr. En E-klasse med fine 17" felger og kvalitetsdekk ville nok tilfredsstille både det estetiske, økonomiske og praktiske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rs Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Kjekk bil det der! Men personlig syns jeg kanskje 17" blir litt lite på en så stor bil. Skjønner at du prøver å markedsføre hjulene du har til salgs Skal du oppgradere til større hjul på bilen din? (Hva slags bil har du forresten?) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Kjekk bil det der! Men personlig syns jeg kanskje 17" blir litt lite på en så stor bil.Hvorfor skal det absolutt være så store felger. Det er da faktisk 15" som er standard på disse bilene' date=' selv om det var standard med 16 på avantgarden. For de aller fleste (også entusiaster) er bilen en bruksgjenstand, og dermed så må en ta praktiske hensyn. I mine øyne er en E-klasse med fine 16" felger minst like pen som en med 19" Selve designet på felgen teller mere enn størrelsen synes jeg. En annen ting er pris og kvalitet. Mange som skal ha store hjul går på akkord med pris, som henger sterkt sammen med kvalitet. Etter et par år i dekk/felg bransjen må jeg si jeg ristet på hodet mange ganger når folk kjøpte 18" felger og satte på billige jalla-dekk. Hadde de gått ned en dimensjon kunne de fått skikkelige kvallitetsdekk som både var sikre, komfortable og også mere økonomiske (slitesterke).Skulle jeg skodd opp en slik bil ville jeg ikke gått for noe større enn hva fabrikken leverer som ekstrautstyr. En E-klasse med fine 17" felger og kvalitetsdekk ville nok tilfredsstille både det estetiske, økonomiske og praktiske.[/quote'] Dagens utblåsning fra Olav Er helt enig med deg, har ikke tall på hvor mange ganger jeg er blitt nødt til å forklare hvorfor jeg "bare" har 17" Hadde bilen stått 6 dager i uken, hadde jeg nok spent på noe større Men jeg bruker bilen min mye og da er det ikke noe særlig med 18" eller 19". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frode Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Hvorfor skal det absolutt være så store felger. Det er da faktisk 15" som er standard på disse bilene, selv om det var standard med 16 på avantgarden. For de aller fleste (også entusiaster) er bilen en bruksgjenstand, og dermed så må en ta praktiske hensyn. I mine øyne er en E-klasse med fine 16" felger minst like pen som en med 19" Selve designet på felgen teller mere enn størrelsen synes jeg. Hva kan en si hver sin smak, tror charlie bare uttrykte sin egen mening, jeg synes også at det er fint med store hjul og kjører 18" på min..... Etter et par år i dekk/felg bransjen må jeg si jeg ristet på hodet mange ganger når folk kjøpte 18" felger og satte på billige jalla-dekk. Hadde de gått ned en dimensjon kunne de fått skikkelige kvallitetsdekk som både var sikre, komfortable og også mere økonomiske (slitesterke). Det har jo ingenting med bilen å gjøre.....du vet jo godt det at det er nesten ikke prisforskjell lenger på 17 og 18 men det blir et godt sprang økonomisk til 19 og 20 men er enig det blir litt tull å kjøpe felger når du egentlig ikke har råd.... Skulle jeg skodd opp en slik bil ville jeg ikke gått for noe større enn hva fabrikken leverer som ekstrautstyr. En E-klasse med fine 17" felger og kvalitetsdekk ville nok tilfredsstille både det estetiske, økonomiske og praktiske. Tror faktisk du får både 18 og 19 til 210 som ekstrautstyr(AMG), jeg kjører som sagt med 18" på bilen og kjører til jobb og med unger til barnehagen og føler ikke felgene eller dekkene er til hinder for det, snarere tver imot men dette er en 124 så det blir litt anderledes.... Når det gjelder kvalitet så er jeg skodd med Dunlop SP 9000 rundt baut.... og synes de dekkene er helt fantastiske på de fleste underlag. De som ønsker 15" må for all del gjøre det (går de på en 210 da...? er ikke 16" standard..?) og de som utrykker sin mening om at 18 og 19 er finere må få gjøre det uten at noen blir fornærmet av den grunn..... Jeg synes 210`en var veldig fin...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest amorino Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 15" ser rett og slett galt ut på w210 - det er udiskutabelt. 16" kommer seg, 17" er greit - 18" passer best estetisk (synes jeg!). Når det er sagt - jeg kjører selv 17" sommer, 16" vinter - og med skikkelig dekk også!! Det som derimot er merkelig er hvordan enhver diskusjon her inne sporer av. Bilen var råflott - og det var tråden! Felgstørrelse, dekkdimensjoner, kjøreegenskaper og annet hører hjemme under egen tråd - skal man være pirkete! Det hadde vært artig med en poll på dette... OK, vent og se!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Jeg kjøpte nye 17" felger nylig som jeg syns er fine på bilen' date=' morsomt å høre hva andre synes også. Hadde vært gøy med noen tilbakemeldinger.[/quote'] Kjekk bil det der! Men personlig syns jeg kanskje 17" blir litt lite på en så stor bil. Det som derimot er merkelig er hvordan enhver diskusjon her inne sporer av. Bilen var råflott - og det var tråden! Felgstørrelse' date=' dekkdimensjoner, kjøreegenskaper og annet hører hjemme under egen tråd - skal man være pirkete![/quote'] Er ikke enig med deg der altså, amorino Men jeg tar poenget ditt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Meget fin bil!Har litt mer sans for de originale Avantgardefelgene, gjerne i standard 16" selv om det er kjekt med 18" også.... Legg ut noen flere bilder av hvordan bilen blir med LCD-skjermene når du har fått installert de... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest rs Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Fant nettopp et ark med utstyrkoder for bilen min, slik den ble levert fra fabrikk. Har oversatt de jeg skjønner. De som står på tysk er jeg glad for tydning av. 220 Parktronic System (PTS)249 Automatisk nedblendbart inne-speil273 Vorrüstung für Handy (kan noen hjelpe meg med hva dette betyr )275 Elektrisk justerbart førersete med minne304 Ascher Wegfall vorn (skjønner ikke denne heller jeg... )345 Regnsensor på vindusvisker354 Telefonantenne414 Schiebe-Hebe-Dach el. Glasausfürung 423 Getriebe autom. 5-gang (tror det betyr 5 trinns automat )500 El. innfellbare ytterspeil512 Radio - men denne er byttet ut til en Becker sak med tysk navi..543 Solskjermer med belyste speil550 Tilhengerfeste (avtagbart)551 Einbruch- und Diebstahlwarnanlage (er dette tyverialarm )570 Armlehne klappbar vorn ( )581 Klima-automatikk600 Scheinwerferreinigungsanlage 611 Ausstiegsleuchten fuer fahrertueren 612 Xenonlys (hva betyr Rechtsverkehr )645 Vinterdekk655 Sportfahrwerk m. LM-Rädern 5-loch 673 Høykapasitetsbatteri682 Brannslukningsapparat691 Wd.Glas blau rundu, Hecksch. ESG 808 AEJ 07/1 810 Sound-system819 CD-veksler844 Ekstra seter i bagasjerom873 Varmeseter foran923 Abgasreinigung D3-massnahmen 954 Avantgarde988 DFZ-Brief und COC-Papier Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 273 - forberedt for handsfree ?414 - soltak i glass423 - 5-tr. automatgir551 - alarm570 - nedfellbart midtarmlene bak600 - lyktevasker611 - utstigningslys 655 - 5 hulls felger ?691 - blått glass i vinduene (standard Avantgarde)923 - avgassrensning ?988 - tysk vognkort ? (deutsch fahrzeugbrief) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 273 Vorrüstung für Handy = forberedt for mobiltelefon, såvidt jeg vet fremført strøm i midtkonsollen 304 Ascher Wegfall vorn = bortfall av askebeger foran 611 Ausstiegsleuchten fuer fahrertueren = utstigningslys i førerdør (skal vel være fordører)612 Xenonlys ( Rechtsverkehr = høyrekjøring ) 655 Sportfahrwerk m. LM-Rädern 5-loch = Sportsunderstell med 5-hullsfelger691 Wd.Glas blau rundu, Hecksch. ESG =Varmedempende glass rundtom. også bakrute og glassoltaket.808 Avvikende modellår, siste siffer viser modellår. DVS at bilen er produsert i -97 men har 98 modellens spesifikasjoner.923 Abgasreinigung D3-massnahmen = Avgassrensing etter Euro3 normen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Dagens utblåsning fra Olav Er helt enig med deg' date=' har ikke tall på hvor mange ganger jeg er blitt nødt til å forklare hvorfor jeg "bare" har 17" Hadde bilen stått 6 dager i uken, hadde jeg nok spent på noe større Men jeg bruker bilen min mye og da er det ikke noe særlig med 18" eller 19".[/quote'] 17" er ikke for lite på den bilen, det er akkurat passe! Var nylig en tur til Tyskland med Audi S6, 19" felger og på hjemveien, en gullfarvet MX-5 på tilhengeren. Okai, sikkert kult, fikk litt oppmerksomhet på fergekaia. So what? Men å kjøre med 19" dekk??? Helt sinnsykt, ønsket meg 16" hele veien! Bruksbil må ha bruksdekk! Derfor har jeg 205/60-15" Uniroyal rallye 550 på 124'en. Grunnen til 205? Uniroyal har så mye mønster (les: luft) at det er like mye gummi som et vanlig 195-dekk. Kunne godt hatt utseendet til 18" på bilen, hvis jeg fikk beholde kjøreegenskapene til 15" (Nei, frekkaser, jeg begynner ikke å bli gammel! Min Miata=950kg og 16" dekk) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 570 - nedfellbart midtarmlene bak570 - folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (from 01.04.1970).....Foran Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Geggi Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kristian T Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Jeg kjører 17" lorinser på min bil og synes dem kler dem veldig bra! Passe komfortable, passe sportslige. Synes ikke det blir for lite. Men folk må jo kunne mene hva de vill. Synes felgene dine har en design som får de til å virke litt mindre.?(Eller?) I forhold til mine iallefall. Men uannsett, kjempe pen bil. avantgarde som er sort med sort interiør er min favoritt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest syljua Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Hei, Igjen er det vel greit å gi kilde til oversettelse direkte?; http://www.bekkoame.ne.jp/~mtor/mbcodedsc.html Og jeg tror at D3 er de samme som Euro2 (ikke 3),og består hovedsaklig av ei luftpumpe for å varme oppkatalysator hurtigere etter oppstart? Enig, svart lønnetre er bra, selv i bil som ikke er etter Avantgardebetegnelse; og 20" passer på noen biler (selv om det sporer for mye etter min smak) mvh,syljuaW140 S320 1998 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Er dette noe ettermontert? Første gangen jeg har sett en W140, eller hvilken som helst S-klasse for den saks skyld, med sort treverk. Men pent er det....Det eneste jeg kan pirke på med 140 serien er at dashbordet er "skjevt". Har ikke vent meg til at luftslusene ikke er sentrert over midtkonsollen. Men jeg hadde overlevd om jeg hadde hatt en sånn for det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Entusiast Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Jeg synes 17 toms felger er det ultimate på en E-klasse. Samme med C-klasse. På en S-klasse bør man vel ha 18. Med en ekte AMG motor under panseret er det naturlig å ha enda en dimmensjon opp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest syljua Posted May 5, 2005 Share Posted May 5, 2005 Er dette noe ettermontert? Første gangen jeg har sett en W140' date=' eller hvilken som helst S-klasse for den saks skyld, med sort treverk. Men pent er det....[/quote']Det er originalt Vogelaugenahorn. (Har ikke kodene her nå.) Litt mørkt blir det, men jeg synes at det er fint.Det eneste jeg kan pirke på med 140 serien er at dashbordet er "skjevt". Har ikke vent meg til at luftslusene ikke er sentrert over midtkonsollen. Men jeg hadde overlevd om jeg hadde hatt en sånn for det. Det har jeg aldri tenkt på... (og håper jeg ikke gjør det heller nå ) mvh,syljuaW140 S320 1998 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts