SigurdB Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 Har brukt for det meste produkter fra turtel på bilen min, men har på en måte ikke fått den fine glansen som jeg er ute etter og etter og ha lest igjennom et lass med tråder om polering, lurer jeg nå på om det er på tide og skifte bilpleie produkter. Hvilke produkter bruker dere og hvilke produkter vil dere fraråde? Har dere noen anbefalling av "start" pakke? Har forresten funnet en webshop www.autogeek.net som fører det meste av bilpleie produkter. og nå som dollaren er så lav så er det jo bare og handle inn lassevis med bilpleie produkter. Noen tar litt av på jakten etter den perfekte finish: http://www.driver.ie/forum/showthread.php?t=44556 Quote
FrodeS Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 Har brukt for det meste produkter fra turtel på bilen min, men har på en måte ikke fått den fine glansen som jeg er ute etter og etter og ha lest igjennom et lass med tråder om polering, lurer jeg nå på om det er på tide og skifte bilpleie produkter. Bruker stort sett sonax og autoglym. Hører mange anbefaler meguiars. Quote
SigurdB Posted April 17, 2007 Author Posted April 17, 2007 har selv lyst til og prøve meguiars. tenkte jeg skulle høre med dere først. blir nok til at jeg bestiller no greier fra www.autogeek.net. men veit ikke helt hva jeg trenger. må vel i allefall ha som følger: - god såpe - bra pusseskinn - microfiber klut - vaske hanske - polish - clay - hardvoks eller er jeg helt på jordet her? vasker forresten for hånd med høytrykk spyler og polerer for hånd. Quote
TEH Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 Se mitt innlegg på freaken. I tillegg ville jeg ha droppet clay. Det er visst for proffene som har vært på kurs. Kjøp deg heller en skikkelig poleringsmaskin. Quote
Aleks Posted April 18, 2007 Posted April 18, 2007 Se mitt innlegg på freaken. I tillegg ville jeg ha droppet clay. Det er visst for proffene som har vært på kurs. Kjøp deg heller en skikkelig poleringsmaskin. Har tenkt begynne med sommer pussen. Clay hva er det for noe? Vet du hvordan den brukes? Synes Autoglym fungerer godt. Quote
Olav Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Clay er en slags kitt som du bruker for å fjerne inngrodde problemflekker. F.eks malingsflekker, fugleskitt osv. Fint til sitt bruk, men ingen nødvendighet. jeg har ikke brukt min på mange år. Selv så synes jeg Autoglym både gir godt resultat, og er enkelt å jobbe med. Meguiars er også meget bra, men etterlater seg et fettlag som man bør bruke mikrofiberklut for å fjerne. Det er heller ikke så nøye om du kommer borti gummilister med Meguiars. Største forskjellen på Autoglym og Meguiars er at Autoglym tørker og blir til en hvit hinne, mens Meguiars holder seg "våt" og bare tørkes bort. Quote
SigurdB Posted April 19, 2007 Author Posted April 19, 2007 da var følgende bestilt: Meguiars NXT Generation Car Wash Meguiars NXT Generation Tech Wax Meguiars NXT Generation Speed Detailer Meguiars Water Magnet Cobra Microfiber Applicator Pads Meguiars SCRATCH X mangler bare mikrofiber kluter så er alt i skjønneste orden. er utrolig spent på resultatet. har forresten masse swirls i lakken. noen tips på hvodan man får fjernet det? Quote
Aleks Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 da var følgende bestilt: Meguiars NXT Generation Car Wash Meguiars NXT Generation Tech Wax Meguiars NXT Generation Speed Detailer Meguiars Water Magnet Cobra Microfiber Applicator Pads Meguiars SCRATCH X mangler bare mikrofiber kluter så er alt i skjønneste orden. er utrolig spent på resultatet. har forresten masse swirls i lakken. noen tips på hvodan man får fjernet det? hva kommer hærligheten på? bestilte du dette på nettet? Quote
SigurdB Posted April 19, 2007 Author Posted April 19, 2007 kom på 50$ pluss frakt. så ca 100$ (600nok) til sammen. bestilte fra www.autogeek.net. blir litt billigeren en hos bilxtra i allefall, Der koster 1 flaske med megs nxt wax 350kr! Quote
Guest Kent Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Når det gjelder bilpleie produkter er det en i Mitsubishi.klubben forumet som er kjempe god på bilpleie. han er stam kunde hos autogeek og vet hva du trenger. han har laget tråder med tester samt svarer gjerne på hva dere trenger. www.mitsubishi-klubben.no Jeg bestillte fra autogeek for 150$ fikk 15% rabatt. frakt var på 80$ (litt dyrt, men du kan selv kontakte en 3.parts logistisk bedrift eks tollpost, shenker.) Husk TOLL påløper. bare MVA altså 25% betales ved henting. men MVA tillegges IKKE frakt KUN varene. I dette tilfellet ETTER rabatt. Quote
Guest Kent Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 Vil også legge til at autogeek er ca 50-60% billigere enn i norge ETTER frakt og toll. Quote
Guest 2271 Posted April 19, 2007 Posted April 19, 2007 MVA tillegges IKKE frakt KUN varene. I dette tilfellet ETTER rabatt. Selvsagt tillegges mva etter rabatten - du betaler norsk moms kun ut fra de faktiske kostnader/det beløp du betaler (eventuelt den oppførte tollverdi)! MVA tillegges VARE + FRAKT! Dette iht følgende lover og regler (fra Tollvesenet sine sider): Lov om merverdiavgift - se spesielt §18, 3. punkt Quote
FrodeS Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 MVA tillegges IKKE frakt KUN varene. I dette tilfellet ETTER rabatt. Selvsagt tillegges mva etter rabatten - du betaler norsk moms kun ut fra de faktiske kostnader/det beløp du betaler (eventuelt den oppførte tollverdi)! MVA tillegges VARE + FRAKT! Dette iht følgende lover og regler (fra Tollvesenet sine sider): Lov om merverdiavgift - se spesielt §18, 3. punkt For å si det litt enklere : Varens verdi inntil 200kroner : Ingen MVA Varens verdi over 200 kroner : MVA på vareverdi OG frakt (verdi = det du betaler for greiene, uavhengig om det er rabattert eller ikke) Quote
Guest Kent Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Selvsagt tillegges mva etter rabatten - du betaler norsk moms kun ut fra de faktiske kostnader/det beløp du betaler (eventuelt den oppførte tollverdi)! Det er ikke like selvsagt for alle.. Deg tydeligvis, men som sagt ikke alle... Krasse man var her egentlig... Quote
Guest Kent Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 MVA tillegges IKKE frakt KUN varene. I dette tilfellet ETTER rabatt. Selvsagt tillegges mva etter rabatten - du betaler norsk moms kun ut fra de faktiske kostnader/det beløp du betaler (eventuelt den oppførte tollverdi)! MVA tillegges VARE + FRAKT! Dette iht følgende lover og regler (fra Tollvesenet sine sider): Lov om merverdiavgift - se spesielt §18, 3. punkt For å si det litt enklere : Varens verdi inntil 200kroner : Ingen MVA Varens verdi over 200 kroner : MVA på vareverdi OG frakt (verdi = det du betaler for greiene, uavhengig om det er rabattert eller ikke) IKKE mva på frakt. Samt tollvesenet bruker egene valuta satser. du finner hva de er på sidene dems. gjerne noe lavere en virkelig verdi. som du igjen betaler MVA av. Og du bestiller ikke på autogeek til under 200kr da frakt er mye mere.. hehe Quote
FrodeS Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 MVA tillegges IKKE frakt KUN varene. I dette tilfellet ETTER rabatt. Selvsagt tillegges mva etter rabatten - du betaler norsk moms kun ut fra de faktiske kostnader/det beløp du betaler (eventuelt den oppførte tollverdi)! MVA tillegges VARE + FRAKT! Dette iht følgende lover og regler (fra Tollvesenet sine sider): Lov om merverdiavgift - se spesielt §18, 3. punkt For å si det litt enklere : Varens verdi inntil 200kroner : Ingen MVA Varens verdi over 200 kroner : MVA på vareverdi OG frakt (verdi = det du betaler for greiene, uavhengig om det er rabattert eller ikke) IKKE mva på frakt. Samt tollvesenet bruker egene valuta satser. du finner hva de er på sidene dems. gjerne noe lavere en virkelig verdi. som du igjen betaler MVA av. Og du bestiller ikke på autogeek til under 200kr da frakt er mye mere.. hehe Hvis du bestiller for under 200kroner (fakturert pris for VARENE (uten fraktkostnaden altså)) så betaler du ikke mva av verken varens pris eller frakten. Med en gang varene er verdt over 200 kroner (etter evnt. rabatt), så skal det betales MVA av både varens verdi og av frakten. Koster varen 500 kroner, og frakten 200, da skal det betales mva av 700 kroner (dvs. 175 kroner i mva.) Hvis du skal fortsette å påstå noe annet så kan du godt dokumentere det. Quote
Guest Kent Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Ja, bøyer meg i støvet. det er MVA på frakt også. Beklager min påstålighet :S Jeg kjøper mine frakt tjenester av en 3. parts logistisk bedrift og der ligger nok den mva'en bare at jeg ikke ser den siden vi har forhandlet frem til en pris jeg skal betale til dem for tjenesten. Nok off-topic i allefall selv etter det er autogeek mye billigere en norske priser. selv meguiar's Anbefaler Cobra microfiber kluter btw... Quote
Aleks Posted April 21, 2007 Posted April 21, 2007 da var følgende bestilt: Meguiars NXT Generation Car Wash Meguiars NXT Generation Tech Wax Meguiars NXT Generation Speed Detailer Meguiars Water Magnet Cobra Microfiber Applicator Pads Meguiars SCRATCH X Sheepskin Wash Mitt mangler bare mikrofiber kluter så er alt i skjønneste orden. er utrolig spent på resultatet. har forresten masse swirls i lakken. noen tips på hvodan man får fjernet det? yes da har jeg også bestilt det samme + noe til hehe (det er farlig å titte på Auto-geek sine sider ,må bare ha det ) 2fl. Maguiars NXT Generaion Spray Wax. 1.fl.Maguiars Swirl Remover Lokke tilbud Polycharger CH2 Wax Booster. Pinnacle Complete Car Care System Innstruction. Meguiars Supreme Shine micro. Towel var de lens for Venter i spenning Quote
SigurdB Posted April 21, 2007 Author Posted April 21, 2007 swirl remover....f**n den så jeg ikke før nå. er akkuratt det jeg trenger. Autogeek er farlig billig ja. Gleder meg til pakken kommer da skal det jaggu vaskes. Har forresten hørt masse bra om pusseskinnet til megs. Quote
SigurdB Posted April 25, 2007 Author Posted April 25, 2007 Da var pakken kommet. Gleder meg som et barn til jeg skal ut og vaske bilen. utrolig spendt på resultatet. Måtte jo selvfølgelig bli dritt vær på lillehammer denna uka...kommer tilbake med bilder og tilbakemelding. Quote
Guest Kent Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 legg ut bilde av pakke innholdet det er så sexy med pakker fra autogeek... Quote
Guest 2271 Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 legg ut bilde av pakke innholdet det er så sexy med pakker fra autogeek... Stakkars... Quote
SigurdB Posted April 25, 2007 Author Posted April 25, 2007 hehe...de kan man si. Men dama hadde kjøpt seg ny parfyme i går og det første som slo meg var at denna lukter jo som auto glym polishen (den lyse røde). fortalte det ikke til henne, men det er vel egentlig ganske urovekkenede hvis man tenker på det. Quote
Aleks Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 Da var pakken kommet. Gleder meg som et barn til jeg skal ut og vaske bilen. utrolig spendt på resultatet. Måtte jo selvfølgelig bli dritt vær på lillehammer denna uka...kommer tilbake med bilder og tilbakemelding. Venter på pakke selv kom med en fyldig rapport av produktene Hvor lang tid tok det fra bestilling til motak? Quote
SigurdB Posted April 25, 2007 Author Posted April 25, 2007 pakka vart sendt den 19.04 og annkom norge 21.04. fikk den i går 24.04. Må egentlig si meg imponert over rask frakt, i allefall internt i norge. Du må huske og bekrefte frakten via mail. Quote
Recommended Posts