Redning Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Hallo I dag tidelig når jeg skulle åpne bilen, trykket på nøkkelen for åpning av dør og avslåing av alarm så var det ingen reaksjon. Jeg låste opp døren og alarmen ble utløst. Når jeg satte nøkkelen i tenningen forsvant alarmen, men på grunn av startsperren så fikk jeg selvsagt ikke startet. Min første tanke var da batteriet i nøkklen, etter at de ble skiftet var det forsatt ingen signal. Jeg har nettopp skiftet dynamo og batteri, kan det ha hendt noe i det eletriske som gjør at det er noe gale med elektronikken, som gjør at nøkkelen ikke virker. Må jeg kansje få tak på ny nøkkel fra Tyskland??? Håper at noen kan hjelpe meg, ganske fortvilet "våren er jo her", MVH Per R Quote
Pål B Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Vet ikke om du har samme system som meg, men jeg opplevde det samme på min bil. Sentallåsen min går på vakuum, og vakuumpumpen var defekt. Måtte skifte denne, så var alt i orden. Quote
Redning Posted April 16, 2007 Author Posted April 16, 2007 Takk for den Pål Jeg vet ikke, fikk bilen igjen på lørdag etter at den hadde vært på verksted, og i går søndag virket alt. Det virker som ikke signalet fra nøkkelen til alarmen virker. Quote
Redning Posted April 16, 2007 Author Posted April 16, 2007 Hei igjen. Forklare litt. Jeg har nøkkel med trådløs signal, det ligger 2 lys dioder på speilet (et rødt lys, når den er i lås, og grønn når jeg åpner), når jeg trykker på nøkkelen så kommer det ingen signal, (det virker slik). Quote
Redning Posted April 16, 2007 Author Posted April 16, 2007 Hei Jeg har desverre bare en og den fungere ikke, så jeg er litt redd at jeg har samme problem med denne, og da er det vel Tyskland neste?? Quote
Redning Posted April 16, 2007 Author Posted April 16, 2007 Det jeg mente var at jeg hadde en ekstra, men den funker ikke, så det jeg mente var kansje at jeg hadde samme feil nå. Jeg husker at når jeg låste bilen ig går, så måtte jeg trykke flere ganger før den låste seg Quote
Roger H. Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Ser du et lite glimt i det infrarøde på nøkkelen når du trykker på knappen? Hva med batteriene? Har du fått gamle? Det fikk jeg! Kjøp batterier hos noen med stort volum i salget.. Quote
Redning Posted April 16, 2007 Author Posted April 16, 2007 Nei jeg ser ingen glimt, kjøpte batteriet på biltema, lå i ny pakke, så jeg håper ikke det Quote
Roger H. Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Det skal være et "pitte" lite glimt, når du trykker på knappen, sjekk i et mørkt rom. Batteriene kan være gamle, jeg ville ha prøvd på BOS- spør om dem har lagt lenge...Jeg var på et bildel firma i Ålesund, steingamle batterier som var steindøde.. Hva med grønn/rød lampe i speilet? Blinker begge 2 samtidig? Det kan bety feil med anlegg eller svake batterier.. Quote
Redning Posted April 16, 2007 Author Posted April 16, 2007 Takk igjen Roger Jeg skal sjekke batteriet igjen i mørkt rom, Som sagt blinker ikke lampene, uten at jeg går inn å prøver å starte bilen, da blinker begge, men det skal vel være normalt?? Når du spør om batteriet, mener du da hovedbatteriet til bilen??, for det ble satt inn nytt på fredag. Quote
Redning Posted April 16, 2007 Author Posted April 16, 2007 Jeg har nå sjekket i et mørkt rom, men uten noe som helst lys. Får vel kansje prøve å få nytt batteri i morgen Quote
Roger H. Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Hm, pussig...Jeg tenkte ikke på bilbatteriet, bare på batteriene i nøklene.. Jeg har en liten feilkode i systemet på min 96 mod 210, når den slår seg vrang (ca en gang i året), har jeg opplevd at bilen ikke vil starte og da blinker begge lampene på speilet omhverandre..dvs kun når noe er galt. Ellers når bilen startes, lyser dem aldri. Har en mistanke om at når de satt inn nytt batteri i bilen din, må det vel ha skjedd noe? Jeg ville kontaktet dem og spurt... Ømfintlige greier idag... Kjøpte en ny Atego for noen år siden, fikk beskjed av verksmesteren på BOS at jeg kunne ødelegge et kretskort/printkort bare med å lete etter strøm med ei prøvelampe.. urk! Quote
Redning Posted April 16, 2007 Author Posted April 16, 2007 Roger Når jeg fikk bilen på fredag funket alt som det skulle ja, men i dag funket det ikke. Når jeg låste opp bilen med nøkkelen gikk alarmen på bilen, men den opphørte når jeg satte nøkkelen i svitsen. Men på grunn av startsperren var det jo ikke mulig å starte bilen. Men etter at jeg hadde låst den igjen og låste opp døren flere ganger kom ikke alarmen på, men det er kansje normalt. Men hva kan de som har satt i batteriet ha gjort feil, har du en oppfatning på det Quote
Roger H. Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Skal ikke svartmale, men kan dynamo gi for mye strøm? Kan batteriet ha for mange ampere? (for stort)..Kan det ha skjedd noe ved tilkobling at batteri/dynamo? Har en diger flisknuser på jobb med en Mb V8 som drivkraft, 350hk, den greide vi å sprenge et printkort på nå i uka som gikk. Vi brukte en "hurtiglader" for å gi hjelpestrøm når den var strømløs og passerte 36Volt.. jepp, ømfintlige greier må man si.. Sjekk med verkstedet du brukte. Hvis du ikke brukte BOS, ring dem og leggfrem problemet og fortell hva som er gjort, de vet så mye om bilen din, prosedyrer for batteri/dynamo skift m.m. Quote
Redning Posted April 16, 2007 Author Posted April 16, 2007 Hei igjen Roger Takker igjen med mange gode forslag Kan hende som du sier med både dynamo og batteri. Men jeg skal ta kontakt med BOS, du skulle vell ikke hatt web adressen til de, eller tlf (kansje jeg ber om for mye nå) Men har tenkt mer her, som du sier om nøkkelen og batteriet (som sitter i nøkkelen) funker, så burde jeg vel ha skimtet det lille lyset fra dioden. Men jeg skal ta kontakt med BOs i morgen Takker igjen for hjelpen fra deg Per R Quote
Redning Posted April 16, 2007 Author Posted April 16, 2007 Er litt treg her, må smile Tok ikke den med BOS men en gang, Nei jeg brukte ikke BOS, men et firma som er spesialist på eletrisk/dynamo Quote
Roger H. Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Jeg bruker BOSteen i Ålesund, informative og kjempegreie folk. Har en følelse på at det har skjedd noe ved skifte av batteriet og dynamoen.. Prat litt med en på BOSteen, har nok erfaring med flere som har hatt samme problem tenker jeg.. Quote
Redning Posted April 16, 2007 Author Posted April 16, 2007 Takker igjen, jo jeg skal ta kontakt med BOS i Ålesund jeg, holder faktisk på å kjøpe meg ny bil der oppe hos dem, så de vil vel hjelpe meg. Takk Quote
Recommended Posts