Hauk Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 http://www.specialtysales.com/inventory_detailed.php?id=0495&nhs=110&make=&model=&ext_color=&stockno=&eyear=2006&syear=1900&eprice=&sprice=&keywords=&location=&type=used&specials=&rtd=&solds=&replica=&ob=mk&desc=&t=1957+Mercedes-Benz+190SL Do it the American way, eyhh? Quote
Frode Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Skikkelig kul..!!! Jeg synes det er tøft at de bygger om slike klassiske biler, det er alt for mange originalpolizei ute å går på gamle MB`er.... men de kunne unngått scoopet med et par sneller, det hadde tatt seg bedre ut synes jeg.... Ellers en kjempekul bil, bra laget... Quote
Alexander Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Ground up construction står det, så da tipper (håper) jeg at det er et ettermarkedskarosseri. Jeg er ikke normalt noe orginalpolizei, men enkelte modeller er så klassiske at de bør være slik de kom fra fabrikken. Denne kjerra var forøvrig utrolig stilig. Quote
Olav Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Det kan jo diskuteres hvorvidt det er helligbrøde å gjøre slike ting. Jeg setter også stor pris på originale klassiske biler, men er ikke fanatisk. 190 SL finnes det såpass mye av i forskjellige tilstander, så om man gjør noen slike ombygginger gjør ikke det noe. Alternativet kunne like godt bli en skroting, eller et fortsatt forfall. Jeg synes denne bilen var tøff. Her er en annen sak. Denne er bygd på en SLK 230 kompressor, som har fått bygd et nytt karosseri som en kopi av 300 SLR. I dette tilfellet har man faktisk "ødelagt" en helt ok SLK, men jeg tviler på at "originalpolizeien" reagerer på dette. Klikk på bildet for mer info. Quote
Recommended Posts