Guest y-stahl Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 "slitt bærekule, fremre venstre nedre ytre" står det på kontrollseddelenetter eu-kontroll hos naf... dumt spørsmål kanskje, men er det endeleddet jeg må skifte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest srhaugen Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Nope.Endeledd er ytterste ledd på styrestag koblet til spindel/hjulnav.Bærekula er kula over og under spindel/hjulnav som spindel svinger rundt. Bærekulene bærer sitt hjørne av bilens vekt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest y-stahl Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 takk og bukk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest MixaloT Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Fikk bytta en bærekule i går på min 124, 'kula' kom på 450.- å jobben kostet rundt 1000 lappen.Du må nok regne med å ha en forstillings justering også, koster rundt en 1000 lapp til. Hepp hepp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 På 210 og 202 er det ikke nødvendig med 4-hjulskontroll ved bærekulebytte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mercedes_Avantgarde Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 Hvorfor er det ikke nødvendig med det på 202 ? Skal bytte begge foran på min nå, fint hvis jeg slipper det da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ebola Posted November 29, 2005 Share Posted November 29, 2005 ikkenoe problem å bytte bærekuler uten å ta forsttillingskontroll. men ved endeledd/styrestag skift må det tas... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts