Sven Håkon Posted April 15, 2007 Posted April 15, 2007 Jeg holder for tiden på med å montere inn originalt, fabrikkmontert alarmsystem fra Mercedes (plukket fra en 89-modell), men oppdaget til min store irritasjon at sensorene som satt på dørlåsene ikke kunne ettermonteres på låsene jeg allerede har på bilen. Mercedes lagde med andre ord to forskjellige typer låser, en type uten alarm, og en type med alarm. Jeg har ingen intensjoner om å kjøpe NYE låser bare pga dette, og det å finne et komplett låsesett fra en modell nyere enn 90 (endret utforming på låsene da) med minst 2 originale nøkler har vist seg å være vanskelig. Jeg tok en titt i WIS og fant ut at ettermonteringssettet for alarm inneholder akkurat det jeg trenger; Sensorer som kan ettermonteres på vanlige dørlåser! Det eneste problemet er at innkjøpslisten nederst i dokumentet kun viser en 'monteringssats' samt utvalgte enkeltkomponenter - og da selvsagt ikke de jeg trenger. Er det noen her som har mulighet for å finne delenr (og eventuelt pris) på følgende deler: - Reed-Kontakthalter - Magnethalter Disse skal kunne finnes under følgende delenr: Basisanlage B6 654 8142bestehend aus: Komponentensatz B6 654 8149 Einbauteilesatz MB B6 654 8146 Jeg vil tro at man finner det i ett av de to første delenr, men tok med det siste for sikkerhets skyld Quote
Recommended Posts