ØHN Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 Prøvekjørte W204 i dag. Tok meg en tur til Kongsberg for å ta en titt på nye C-klassen. Etter få minutter stod jeg med en nøkkel i handa gitt. Greit å ha med mobilkamera selv om kvaliteten på bildene er sånn passe. Elegance utgaven ser bra ut den også selv om Avantgardefronten er favoritten min. Med grei dieselmotor og litt utstyr blir ikke dette noen billig bil i norge... Interiøret ser bra ut, men litt plastfølelse fikk jeg. Særlig av de øverste dørpanelene og dashbordet. Skinnsetene var gode å sitte i, skinnet var myk og ikke for glatt. De som sitter bak har det bra også. Blant annet med egen takluke. Etter en prøvetur på relativt dårlig vei var det tid for en stopp og samle litt inntrykk. Dette var en bil jeg kunne tenkt meg, men ikke til den prisen. Jeg får litt "økonomiklasse"-følelse på tross av ganske bra utstyrt versjon. Støynivået skuffet meg en god del og fjæringskomforten over skarpe ujevnheter var ikke så bra som jeg hadde trodd. Ikke var det spesielt sportslige dekk på bilen heller. Det gjør at Avantgarde-understell ikke ville vært noe aktuelt for min del tror jeg. Elegancefelger som har klassisk senterkopp. Litt retro og tøft egentlig. Styringen var svært komfortabel i gangfart, men jeg liker ikke styringen i denne bilen særlig godt. Det samme som med A-klassen for min del. For lite retur til senter når man kjører. Litt "seig" og "død" følelse. Liker styringen på min egen 210 mye bedre. Men kjøregenskapene imponerte. Den lå som et piska skinn på veien. Fant også ut at jeg ikke kan ha diesel mer. Har bensin nå etter mange år med knakking under panseret. CDI-motoren støyet en del, og selv om den dro godt og sikkert bruker lite drivstoff synes jeg "traktorfølelsen" blir for fremtredende. Jeg må ha bensinmotor uten tvil. Nydelig bil å se på, med grei komfort. Blir litt for liten for min smak og litt kjedelig å kjøre faktisk. Quote
FrodeS Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 Det var en pussig utstyrsliste. Det står oppført ABS, men det er jo standard. Skinninteriøret står ikke oppført, men det er da ekstrautstyr? Jeg syns ikke akkurat noen hadde gått berserk med utstyrslista, allikevel var bilen rimelig dyr. Det skal bli veldig spennende å se om noen vil betale prisen. Jeg regner med prisen på 404.000 kommer til å bli med 180CDI som kommer til høsten? Quote
FrodeS Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 7 airbags? Ja det er visst option. Eller "ek stra ut sty r" som den som har skrevet lappen nok ville skrevet. Greit nok at MB satser ungdommelig med c-klassen, men de kan vel prøve å skrive riktig for det? Quote
ØHN Posted April 14, 2007 Author Posted April 14, 2007 Jeg regner med prisen på 404.000 kommer til å bli med 180CDI som kommer til høsten? Stemmer det. Selger sa at den begynner på 404.000,- som 180CDI. Blir for dyrt selv det tror jeg, når følelsen av "tung velbygdhet" ikke var der i tilstrekkelig grad, og man ser hva sluttprisen blir med litt utstyr. Den kjører ikke sååå bra i forhold til volummerkene. Men dette er subjektivt min mening etter kun en 1/2 times prøvetur. Andre får ta seg en tur også, så får vi se hva folk her inne synes etterhvert. Jeg har det like bra i den nye Passaten Quote
Olav Posted April 14, 2007 Posted April 14, 2007 Jeg skal teste den til uka. Håper å få bilen over natta så jeg får gjort meg et skikkelig inntrykk av den. Snakket med en selger om dagen, og de hadde stor interesse for bilen. Han hadde solgt 7 biler allerede, og var godt fornøyd. Jeg prøvesatt en bil som skulle i utstillingen, og fikk kanskje litt "plasfølelse" som ØHN sier. Men etter å ha kjørt mye japansk SUV i det siste var det langt fra plagsomt. Kommer tilbake med fyldig rapport til uka. Quote
Olav Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Dette var en meget bra bil. Faktisk noe av det beste jeg har kjørt til dags dato. Pen er'n også. Quote
ØHN Posted April 23, 2007 Author Posted April 23, 2007 Dette var en meget bra bil. Faktisk noe av det beste jeg har kjørt til dags dato. Pen er'n også. Nå ble jeg nysgjerrig på å prøve Avantgarden jeg også Olav. Den var virkelig så bra altså. Hmmm Quote
Alexander Posted April 24, 2007 Posted April 24, 2007 Jeg skal kjøre 204en i dag... gleder meg!!! Quote
Ronnie Westpold Posted April 24, 2007 Posted April 24, 2007 Var å prøvde en sammen med faderen på tirsdag i forige uke. Var en helt utrolig fin bil etter min mening. Faderen var også enig og bestilte en med en gang . Var litt E-Klasse følelse i bilen syns jeg ihvertfall. God plass var det også. Quote
FrodeS Posted April 24, 2007 Posted April 24, 2007 Var å prøvde en sammen med faderen på tirsdag i forige uke. Var en helt utrolig fin bil etter min mening. Faderen var også enig og bestilte en med en gang . Var litt E-Klasse følelse i bilen syns jeg ihvertfall. God plass var det også. Dere var ikke tilfeldigvis på Jessheim, vel? Quote
MortenE Posted April 24, 2007 Posted April 24, 2007 Nu jævlar. C 220 CDI Avantgarde = Disse her dukket plutselig opp på døra mi, så fikk jeg og prøvd w204! Utrolig fin og sprek den 220cdi'en... Selv om jeg var mer opptatt av å teste ut elektronikken enn å prøve å få den til å sladde som visse andre...... Dog syntes eg den giret litt rart! M. Quote
FrodeS Posted April 24, 2007 Posted April 24, 2007 Nu jævlar. C 220 CDI Avantgarde = Utrolig fin og sprek den 220cdi'en... Selv om jeg var mer opptatt av å teste ut elektronikken enn å prøve å få den til å sladde som visse andre...... Blir ikke no sladding med ESP Turte ikke koble ut den, men bilen måtte jo testes, dog ikke for hardt på vanlige veier. W204 er en imponerende bil! Jeg anbefaler alle å prøve en. Inrømmer gladelig at jeg fikk skikkelig lyst på en nå. Må dessverre levere den igjen i mårra Quote
Stjerneglis Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 Sjekk den svære plastfjøla under panseret... Quote
FrodeS Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 Sjekk den svære plastfjøla under panseret... Det var noe så voldsomt også. Jeg regnet fort over utstyret på denna bilen. Det er en bil til 600k. Det er vanvittig mye penger, men ikke mer enn folk bruker på en godt utstyrt passat 2,0 tdi. Bilen imponerer enormt både på svingete vei, og motorveien. Den var bittelitt mer stump enn jeg er vant til over noen ujevnheter på E6n, men ikke mer enn at det fortsatt er komfortabelt å kjøre. Med tanke på hvor godt den kjører i svingene er det helt rått. Quote
Ronnie Westpold Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 Var å prøvde en sammen med faderen på tirsdag i forige uke. Var en helt utrolig fin bil etter min mening. Faderen var også enig og bestilte en med en gang . Var litt E-Klasse følelse i bilen syns jeg ihvertfall. God plass var det også. Dere var ikke tilfeldigvis på Jessheim, vel? Nei Bos Ensjø Quote
Alexander Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 Vi gliste også godt av det store plastikklokket. Skulle jo tro det gjemte seg en V8er under der og ikke en 4-sylindret diesel. Quote
Geggi Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 Jeg synes den er utrolig fin i Avantgarde, men littegranne usikker på hekken som er litt for kort liksom..... Blir spennende å se S-modellen i januar. Litt usikker på kvalitetsfølelsen bak rattet....har litt plastikkfølelse..... Burde hatt servo åpning og lukking av "COMAND luka" oppe på dashen. Likevel stor tjangs for at den kommer til å havne i garasjen. Quote
FrodeS Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 Jeg synes den er utrolig fin i Avantgarde, men littegranne usikker på hekken som er litt for kort liksom..... Blir spennende å se S-modellen i januar. Litt usikker på kvalitetsfølelsen bak rattet....har litt plastikkfølelse..... Burde hatt servo åpning og lukking av "COMAND luka" oppe på dashen. Likevel stor tjangs for at den kommer til å havne i garasjen. Servolukking og åpning av luka? Er jo bare å trykke på en knapp, så kommer skjermen ut, og når du skrur av bilen så går den og gjemmer seg igjen. Den kom vel ut ved oppstart også. Jeg syns plastikkfølelsen bak rattet var herlig fraværende. Sånne småting som at rattet går opp for å gjøre det lettere å komme ut og inn hever det hele et lite hakk til. Quote
Olav Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 Det tyder på at dere kjørte en mer velutstyrt modell enn den jeg kjørte. Den hadde ikke COMAND, og rattet flyttet seg ikke heller. Er det en funksjon som henger sammen med El-seter/memory? Plastikk-følelse hadde ikke jeg heller, men for deg Geggi som kommer fra E-klassen så kan det kanskje føles slik. Jeg kjørte BMW 3-serie dagen før jeg testet C-klassen, og i forhold til den scorer C stort. Av samme grunn opplevde jeg heller ikke fjæringen i C som hard. Nå skal det sies at 3-ern var en sport-utgave, og var noe hardere i oppsettet en standard. Men sammenlignet med E-klasse kan den nok føles litt stumpete. Jeg angrer litt på at jeg ikke testet en W203 samtidig for å sammenligne, men utifra hukommelsen opplevdes 204 som en helt annen verden. Quote
Recommended Posts