Jump to content

angående trekk-kraft

Recommended Posts

Posted

Hei! Jeg har en clk sport 200 98 mod som har hatt litt "barnesykdommer" i det siste. Når den er kald trekker den utrolig bra,men når den blir varm så "henger" den rundt 2500-3000 omdr! Er ikke alltid den er sånn,men det hender ganske ofte. Feilsøkt flere ganger og skiftet ny luftmengdemåler og veivaksel sensor uten resultat! Problemet kan forklares slik at den begynner å dra til den kommer til 2500-3000omdr så er det som bremsene legges inn og plutselig slippes.

Mvh

Posted

Luftmassemåleren gir slike symtomer,men en pleier å få litt problemer med å gi full gass de første meterene når den er helt kald.

Posted

Ja, jeg hadde nogenlunde samme symptomer med min C180 med gåen LMM. Men han sier jo at han har byttet den uten resultat?

He,he kan jeg bli blindere.Har du problem med giringa(hvis du har automat)?Har du husket å nullstille styreenheten etter at du skiftet sensorene?

Posted

Aner ikke hva som er gjort jeg. Det er kjørt adapsjon elns en rekke ganger, pluss at kassa er nyoverhalt. Bytta styreenheter osv. Erik Arnesen som styrer dette, hehe...

Posted

Hei igjen! Ja,den ble nullstilt når det ble skiftet LMM. Har tenkt litt på lamda jeg og,men burde den ikke være likedan når den er kald da,om det er den? Noen triks for å finne ut om det kan være lamda som er gåen? Legger til at den er litt ekkel når jeg skal ta løs når den er varm,men ikke når den er kald, da den trekker som den skal. Små fusker litt på tomgang noen ganger også,så syns jeg det er dårlig gassrespons i den,for når jeg trykker inn gassen på tomgang så kveles den nesten før den ruser seg omm ca 1500omdr.

Noen som har peiling på hva dette kan være?  :)

Takker for alle svar!

Mvh