Morten Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 Har nettopp installert følgende felger. Detter Lorinsers TUV godkjente oppsett for w208 CLK. 8,5x19 225/35 ET31 (ET38 - 7mm Lorinser spacer modul) 9,5x19 255/30 ET31 (ET38 - 7mm Lorinser spacer modul) Hjulbuene både foran og bak er valset. Problemet er at felgene foran stikker på utsiden av skjermene. Har forsøkt å fjerne spacerne foran, da ser det visuelt bra ut men dekkene går da borti bolten som sitter på bærearmen rett på innsiden av dekkene. Oppsettet er heller ikke lovlig uten 7mm spacerne foran. Med spacerne får jeg akkuratt nesten en finger mellom bolten og dekket. Se vedlagte bilder på hvordan oppsettet ser ut. Noen som kan hjelpe meg å få dette oppsettet til å fungere. Er det mulig å bredde skjermene foran? Quote
Morten Posted April 12, 2007 Author Posted April 12, 2007 Bilder [vedlegget ble slettet av en administrator.] Quote
Morten Posted April 12, 2007 Author Posted April 12, 2007 . [vedlegget ble slettet av en administrator.] Quote
Frode Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 jeg hadde prøvd med en mindre spacer fremme, dvs en 2-3mm tykk en slik at dekket akkurat ikke tar borti.... Kan dog ikke se bildene... Quote
Morten Posted April 12, 2007 Author Posted April 12, 2007 . [vedlegget ble slettet av en administrator.] Quote
Morten Posted April 12, 2007 Author Posted April 12, 2007 Hva er minimumsdistansen jeg må ha mellom dekk og bolt. Holder det med 1 mm klaring? Er det mulig å kappe bolten som stikker ned. Tror skruen stikker 2-3 mm på nedsiden av mutteren, kunne ha kappet skruen ved mutteren? Quote
Sven Håkon Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 TÜV godkjenner vel felger og dekk så lenge slitebanen er innenfor skjermen - slik er det meg bekjent ikke i Norge, ergo er oppsettet antakelig ikke lovlig når det ER lovlig heller? Jeg vil dessuten tro at dersom det kreves ytterligere modifikasjoner for å få alt til å passe, så vil man få en beskrivelse over hva som må gjøre fra Lorinser? Quote
TEH Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 Hvorfor vil du ikke kjøre med oppsettet til Lorinser? Ser jo tøft ut. Subber det? Quote
Morten Posted April 12, 2007 Author Posted April 12, 2007 Oppsettet subber ikke nå. Skal imidlertid montere H&R Cup Kit Comfort om et par uker, da kan det hende det subber litt siden dekkene stikker utenfor skjermene foran. Jeg håper på at dekkene kommer litt mer inn når jeg senker den, tenkte å kjøre #4 pads foran og bak. Synes bare det ikke ser noe bra ut når dekkene stikker på utsiden av skjermene foran, får det sikkert heller ikke godkjent da. Det beste hadde vært om det var mulig å dra ut skjermen noen mm. Eneste kravet fra Lorinser på å kjøre dette oppsettet var å valse hjulbuene foran og bak, det er nå gjort. Quote
TEH Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 Synes bare det ikke ser noe bra ut når dekkene stikker på utsiden av skjermene foran... Ok, da skjønner jeg bedre. Jeg synes nemlig at det ser meget bra ut. Men vi er alle forskjellige. Vet at det finnes et skjermbreddekit fra AMG til 124-modellen, men om dette passer din, vet jeg ikke. Åssen ser det bak da? Der er den vel innenfor vil jeg tro? Quote
Morten Posted April 12, 2007 Author Posted April 12, 2007 Ja, dekkene er innenfor skjermen bak. Kunne ha brukt 12mm spacer der, det hadde blitt bra 3mm spacer foran og 10-12mm spacer bak hadde blitt perfekt. Bør kanskje vente å se til etter at jeg har senket den. Quote
Frode Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 Jeg klarer fortsatt ikke å se noen bilder.... Hva er minimumsdistansen jeg må ha mellom dekk og bolt. Holder det med 1 mm klaring? Er det mulig å kappe bolten som stikker ned. Tror skruen stikker 2-3 mm på nedsiden av mutteren, kunne ha kappet skruen ved mutteren? Slip den slik at det ikke er noe overskudd under mutteren, det er ikke vits i å ha noe stikkenes utenfor mutteren. 1mm klaring til felg, hvis det er dekket så ville jeg hatt 2mm, siden dekket kan gi seg litt, men hvis du får vekk 2-3mm på bolten så er det jo gydd.... Jeg har under 1mm klaring mellom bremsekalipper og felg, det går kjempefint.... Quote
Morten Posted April 12, 2007 Author Posted April 12, 2007 Her er et bilde av mutteren som sitter på innsiden av dekket. Det stikker også ut en lite tapp under mutteren som er lagt inn med gummi. Prøver å kutte den av med en baufil og slipe den til med en fil. Ut fra bildet kan det også se ut til at mutteren muligens kan ta borti gummien uten spaceren. Hvis du ikke ser bildene kan du prøve å lukke alle explorer vinduene du har åpne og logge inn på nytt. [vedlegget ble slettet av en administrator.] Quote
Morten Posted April 12, 2007 Author Posted April 12, 2007 Har fått tips om jeg må valse hjulbuene foran aggressivt. De må varmes opp kraftig og legges helt flate. Skjermen skal da komme noe ut. Jeg kommer til å prøve ut dette først. Det er utrolig kjipt hvis jeg ikke kan kjøre dette oppsettet som jeg har TÜV papirer på. Quote
Guest 2271 Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Har fått tips om jeg må valse hjulbuene foran aggressivt. De må varmes opp kraftig og legges helt flate. Skjermen skal da komme noe ut. Jeg kommer til å prøve ut dette først. Det er utrolig kjipt hvis jeg ikke kan kjøre dette oppsettet som jeg har TÜV papirer på. Det er riktig... Hjulbuen vil gå noe mer ut, kanskje opp mot en centimeter.. Men vær forsiktig, for gjør du det for mye, så kan du risikere at den får en ganske så unaturlig bøy på seg - som dessverre da er ugjenopprettelig! Quote
CHARLIE Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Helt seriøst!! Jeg skjønner ikke problemet! Dette ser jo helt optimalt og perfekt ut, og i tillegg er det jo Tuv-papirer på dette oppsettet. Quote
Morten Posted April 16, 2007 Author Posted April 16, 2007 Har avtale med valsespesialisten som skal gå over hjulbuene mine denne uken. Hjulbuene er egentilg ikke skikkelig valses fra før. Jeg hadde bilen inne hos Mercedes for utbedring på goodwill. Når de utbedret hjulbuene brettet de kantene litt innover. Hjulbuene er derfor strengt tatt ikke i henhold til Lorinsers krav for å kjøre oppsettet. Når valsespesialisten er ferdig med hjulbuene og jeg har fått montert på senkesettet blir nok det hele perfekt. Tror også jeg kan få problemer med å få godkjent oppsettet hvis litt gummi stikker på utsiden av skjermkanten selv om jeg har TÜV papirer. Etter skikkelig valsing skal ikke dette være noe problem. Quote
Recommended Posts