Jump to content

Hvilke merker fører Dekk1 og andre vi har avtaler med?

Recommended Posts

Posted

Nå som flere tydeligvis leser tester og planlegger innkjøp av nye sommerdekk, lurte jeg på om noen vet sånn ca hvilke merker feks Dekk1 og andre vi har avtale med fører.

Finner liksom ikke noe på hjemmesiden deres :shock:

Posted

De har Michelin!!  8)

Dekk1 holder på å bygge opp galleri/webshop for salg av dekk og felg, men det er ikke riktig oppe og går enda (etter hva som står på hjemmesiden deres)...

He he... Du Pål er (nesten) pliktig til å handle hos Charlie ved Dekk1 på Forus!!  :lol: Charlie er en særdeles hyggelig kar å handle dekk hos!!

Idag har jeg bestilt et heftig sett med gummi av Charlie:

Michelin Pilot Sport 2 (PS2) - i de enorme dimensjonene 255/30-20" foran og 295/25-20" bak.

Her er bilde av dekket i ca 295/25-20" profil (hvertfall ifølge hjemmesiden jeg hentet det fra):

michelin_ps2.jpg

TUSEN TAKK TIL CHARLIE FOR FANTASTISK SERVICE!

Dekk1 Forus anbefales på det varmeste til alle våre medlemmer i regionen!

NB! Når du handler der, husk å vise ditt medlemskort fra MBE og du får gode rabatter hos dem!

Posted

Nå va vel ikke Michelin det beste i testen til AMS, men vant i Motor.

Uansett så syns eg over 7000 for 4 dekk er altfor dyrt. Da finnes det mange dekk som nok er like bra.

På de nye felgene jeg har kjøpt står det Kumho Ecsta SPT,er spent på de dekka.

Ellers har jeg bra erfaring med Continental, samt de Dunlopene jeg er i ferd med å slite ut nå.

Har Dekk1 feks Continental, Dunlop, eller Bridgestone (som vant testen i AMS)?

Men for all del, må nok innom til Charlie en tur (hvertfall til høsten da jeg skal ha nye vinterdekk)

Posted

Vel, jeg vet ikke hva slags type dekk du er ute etter.. Et sportslig, eller et komfort-dekk? Michelin Primacy som ble testet i AMS-testen, er far-away fra Michelin Pilot Sport 2... Men ja, det koster jo deretter også... Pilot Sport 2 har helt andre og bedre egenskaper enn Primacy.

Uansett så syns eg over 7000 for 4 dekk er altfor dyrt. Da finnes det mange dekk som nok er like bra.

Jeg vet hva du mener, for det er "gode" priser på de dimensjonene jeg har bestilt...  #-o  ](*,)  :-$

Jo, jeg kan jo forstå tanken... Nå har jeg prøvd litt av hvert jeg også siste par-tre årene... Og jeg ser at det er enkelte typer dekk som SPISES opp i løpet av en sesong.. Mens andre er noe mer holdbare...

Nå viste Charlie til sin egen kjøring, hvor han KUN har PS2-dekkene på alle 3 bilene sine... Han kjørte 14.000 km med dem på ENE BILEN i fjor, og de kan nesten ikke sees på at er brukt.. Flott slitebane, jevn slitasje og massevis av gummi igjen = god økonomi!!

Ellers har jeg bra erfaring med Continental, samt de Dunlopene jeg er i ferd med å slite ut nå. Har Dekk1 feks Continental, Dunlop, eller Bridgestone (som vant testen i AMS)?

Personlig har jeg ingen erfaring med Kumho, så der vil jeg ikke uttale meg... Dunlop har jeg hatt også, sist som 18" vinterhjul til E220T`n... Jeg var ikke fornøyd med dem (de var dog noe brukt, men desto verre var egenskapene til hjulet)....

Men for all del, må nok innom til Charlie en tur (hvertfall til høsten da jeg skal ha nye vinterdekk)

:thumbright:

Posted

Vel, jeg vet ikke hva slags type dekk du er ute etter.. Et sportslig, eller et komfort-dekk? Michelin Primacy som ble testet i AMS-testen, er far-away fra Michelin Pilot Sport 2... Men ja, det koster jo deretter også... Pilot Sport 2 har helt andre og bedre egenskaper enn Primacy.

Ja, så det rett etterpå. PS 2 er nok veldig bra til den prisen..Det viktigste for meg er lite støy og bra egenskaper på vått føre, for det har vi endel av her på Vestlandet :?

Jeg vet hva du mener, for det er "gode" priser på de dimensjonene jeg har bestilt...  #-o  ](*,)  :-$

Jo, jeg kan jo forstå tanken... Nå har jeg prøvd litt av hvert jeg også siste par-tre årene... Og jeg ser at det er enkelte typer dekk som SPISES opp i løpet av en sesong.. Mens andre er noe mer holdbare...

Nå viste Charlie til sin egen kjøring, hvor han KUN har PS2-dekkene på alle 3 bilene sine... Han kjørte 14.000 km med dem på ENE BILEN i fjor, og de kan nesten ikke sees på at er brukt.. Flott slitebane, jevn slitasje og massevis av gummi igjen = god økonomi!!

Har selv kjørt 16-20 i året på sommerdekk til Continental. Føler kanskje antydning til at de spises litt i kantene, men det var en annen bil. Uansett veldig bra på vått føre. Føler det er omtrent likt med lyd fra Dunlop og Continental. Men for all del, er ikke fremmed for Michelin, men synes de er for dyre. Listepris på 4 dekk i 225 17" er jo 10 høvdinger :shock:

Ellers har jeg bra erfaring med Continental, samt de Dunlopene jeg er i ferd med å slite ut nå. Har Dekk1 feks Continental, Dunlop, eller Bridgestone (som vant testen i AMS)?

Personlig har jeg ingen erfaring med Kumho, så der vil jeg ikke uttale meg... Dunlop har jeg hatt også, sist som 18" vinterhjul til E220T`n... Jeg var ikke fornøyd med dem (de var dog noe brukt, men desto verre var egenskapene til hjulet)....

Ja, mente sommerdekka til Dunlop. Vinterdekk er som regel alltid Continental eller Nokian...mulig jeg er litt sær der?

:thumbright:

Posted

Men for all del, er ikke fremmed for Michelin, men synes de er for dyre. Listepris på 4 dekk i 225 17" er jo 10 høvdinger :shock:

Vel.. Listeprisen for 2 stk 255/30-20" og 2 stk 295/25-20" er 24.750,- inkl. mva + montering osv...  :shock:

Men jeg har dessverre ikke andre alternativ, når fabrikanten av dekkene jeg har idag kutter ut enkelte dimensjoner.... :(

Men nå MÅ jeg vel få et dekk som faktisk er BRA ved alle forhold, og som også holder mer enn 2 sesonger....! Må dessuten presisere nødvendigheten av at alle stag og foringer også er 100% når man kommer til slike dimensjoner - så jeg må nok innom en tur på BOS og få sjekket dette også - før hjulene er på montert!

Posted

Ellers har jeg bra erfaring med Continental, samt de Dunlopene jeg er i ferd med å slite ut nå.

AMS poengterte selv at det var uhyre små forskjeller i testen, og at man selv bør finne sin "testvinner" utfra de egenskapene man setter høyest.

Posted

AMS poengterte selv at det var uhyre små forskjeller i testen, og at man selv bør finne sin "testvinner" utfra de egenskapene man setter høyest.

Nettopp! Og med så små marginer kommer nok jeg til å ta hensyn til det med prisen også.

Men nå var jo ikke PS2 dekka til Michelin testet heller.

Posted

Listepris i Michelins fakturagrunnlag for 2007.

Michelin Pilot Sport PS2 Ekstra load 92Y...............5.423,- pr. stk + mva

Michelin Pilot Sport PS2 Ekstra load 95Y...............6.298,- pr. stk + mva

Listeprisen for alle 4 dekkene du har bestilt blir da 23.442,- + mva (29.302,50 inkl. mva)

Posted

Listepris i Michelins fakturagrunnlag for 2007.

Michelin Pilot Sport PS2 Ekstra load 92Y...............5.423,- pr. stk + mva

Michelin Pilot Sport PS2 Ekstra load 95Y...............6.298,- pr. stk + mva

Listeprisen for alle 4 dekkene du har bestilt blir da 23.442,- + mva (29.302,50 inkl. mva)

OI - takk for rettelsen Charlie... ENDA verre...  :shock:  :lol:

Posted

...Charlie er en særdeles hyggelig kar å handle dekk hos!!

TUSEN TAKK TIL CHARLIE FOR FANTASTISK SERVICE!

Dekk1 Forus anbefales på det varmeste til alle våre medlemmer i regionen!

Det var da voldsomt så mye ros da :oops: :oops: :lol: :lol:

Jeg gjør bare så godt jeg kan for at folk skal bli fornøyde. Dessuten er jeg jo selvsagt en smule ekstra opptatt av at våre medlemmer har det litt ekstra godt hos oss i Dekk 1 kjeden.

Takker for rosen, alltid kjekt å få litt positive tilbakemeldinger :lol: :lol: :lol:

Posted

Jeg gjør bare så godt jeg kan for at folk skal bli fornøyde.

Vel, er jo ingen som forventer mer av deg enn nettopp det....?  :mrgreen:  :finga:  :prayer:

Posted

Var hos dekkpusheren dekk1 på Forus her i dag, og han fikk overtalt meg til at Kleber var gode greier på stasjonsvogna....

Vi får nå ser hvor godt det går da... Nå snør det på Forus :shock: :shock:

• 4 weeks later...
Posted

Skal si det koster å være kar!! Hvis måtte kjøpe dekk til 30 lapper rett som det er hadde nok kåno drept meg til slutt :D :D :D Regner med at bil en Kicker holder seg greit på veien i svingene 8) Det ser jo aldeles superkult ut. Thirst is nothing - image is EVERUTHING!! Vaffal når vi snakker om biler :D