Jump to content

04 CLS 500 erfaringer?


mubkap

Recommended Posts

Jeg har kommet over en kosmetisk pen CLS500 fra 2004 med ryddig service historikk. Det er skiftet endel slitedeler, bla. luftbelger bak.

 

Hadde satt pris på alt av råd, tips og deling av erfaringer. Jeg liker bilen, men er samtidig litt usikker mtp at endel ting er byttet ut - lurer på om det da kan være en problembil? Forslag til hvor mye den bør koste?

Link to comment
Share on other sites

Kjøp.

Det er jo i utgangspunktet lik bil som W211, bare med et mye finere karrosseri.

Kjøp.

De koster litt å drifte med diverse kuler n'shit som må byttes i oppheng, men det er en god bil å kjøre. Om det er dyrere enn andre tilsvarende biler vet jeg ikke. 

Kjøp.

Jeg har en 2006 350CLS CGI og er veldig godt fornøyd, bortsett fra når regningen på service kommer.

Kjøp.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...
On 3/6/2020 at 12:53 PM, Stian said:

Kjøp.

Det er jo i utgangspunktet lik bil som W211, bare med et mye finere karrosseri.

Kjøp.

De koster litt å drifte med diverse kuler n'shit som må byttes i oppheng, men det er en god bil å kjøre. Om det er dyrere enn andre tilsvarende biler vet jeg ikke. 

Kjøp.

Jeg har en 2006 350CLS CGI og er veldig godt fornøyd, bortsett fra når regningen på service kommer.

Kjøp.

 

 

Hei

Jeg har selv en 320 CLS,men jeg lurer på din type Stian,350 CLS CGI,hva er CGI for jeg ser jo den har mer hester enn en vanlig 350 bensin,føler meg nesten litt dum her men hadde vært kjekt å vite

Link to comment
Share on other sites

Hei. CGI står for Charged Gasoline Injection og skal gir lavere forbruk og mer effekt enn de eldre 350-ene.

Sakset fra google:

The Mercedes Benz CLS 350 CGI. Mercedes Benz’s CGI allows extremely lean air-fuel mixtures rather than the normal 14.6:1 air-fuel mixture that normal injection engines use.

 

In a CGI engine, the air and fuel mixture is not mixed until they reach the combustion chamber. The intake ports are carefully engineered to provide optimum flow and swirl, making combustion as fast and as complete as possible. The fuel is injected into the cylinder at a degree of 42 degrees and a pressure between 50-120 bar.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...