Jump to content

vond lukt fra airconditoring??

Recommended Posts

Guest madura
Posted

Hei  noen som har et tips??  har fått en vond lukt i bilen som virker som bare er der de første 5 min etter at jeg har startet bilen :(- det  lukter nesten som våt hund (altså ikke særlig godt)

kan dette være airconditoring annlegget  som lager denne lukten og går det event an på en grei måte å bli kvitt den??

Posted

Hei   noen som har et tips??  har fått en vond lukt i bilen som virker som bare er der de første 5 min etter at jeg har startet bilen :(- det  lukter nesten som våt hund (altså ikke særlig godt)

kan dette være airconditoring annlegget  som lager denne lukten og går det event an på en grei måte å bli kvitt den??

Det er aircon annlegget ditt, du må få gjort rent "radiatorbiten" husker ikke hva den heter...

Men har hørt flere som har hatt dette problemet med att det lukter alt fra våt hund til råtne egg første 5 min etter att bilen er starta...

Posted

Jeg har lest at eldre AC begynner å lukte når det er for lite gass (kjølemedium) på anlegget. Dette har noe med at det oppstår for store trykkforskjeller når det blir for mye luft i forhold til gass.

Få et verksted til å etterfylle kjølemedium...så tipper jeg problemet blir borte.