Jump to content

Trenger nytt batteri......

Recommended Posts

Guest Bjørn V
Posted

Noen tips om hvor jeg bør kjøpe et batteri til min MB 190E (jeg bor i Oslo)? Hva slags batteri anbefales til M 103 motor...? Jeg er medlem, men er pålogget en annen maskin i landet....

Posted

Noen tips om hvor jeg bør kjøpe et batteri til min MB 190E (jeg bor i Oslo)? Hva slags batteri anbefales til M 103 motor...? Jeg er medlem, men er pålogget en annen maskin i landet....

puff-kat-no.jpg

Posted

Optima Yellow Top så slipper du å bry deg om startstrøm de neste 10 åra. Jeg kjører RedTop i dieseldyret mitt og min G-wagen blir konekjørt med alt det innebærer av setevarmere, varmeapparater og Erasure på sinnsykt volum.  :shock:

Posted

Etter hva jeg husker, så kom Varta dårlig ut på testen i år.

Euroglobe kom visst ut som nr.1. Forhandles av BEMA.

Sønnak holder seg jo alltid oppe i toppskiktet. Forhandles div. bensinstasjoner som ennå har selvrespekt. Ikke bare pølsesalg.

GEL batterier tåler dårligere frost, men funker veldig bra når man har en del el.utstyr i bilen. Og man trenger ikke tenke på syre skader i bilen.

Posted

Etter hva jeg husker, så kom Varta dårlig ut på testen i år.

Euroglobe kom visst ut som nr.1. Forhandles av BEMA.

Hva var kriterinene som var lagt til grunn?

Posted

Husker ikke helt siden det er et par mnd. siden jeg selv handlet. Men det var utladetest, kaldstart i kulde og sjekking av de oppgitte verdiene, som mange av fabrikantene faktisk løy om.

Men selv tror jeg nok at de fleste kjente merker tilfredstiller normale folks krav. Selv har jeg vært fornøyd med Sønnak, Fulmen, Dinin, Biltema og prøver nå Euroglobe som er satt i Merca som bare blir startet av og til nå om dagen siden den står uten interiør og skilt. Funker bra til nå, Bare kaldstarter, men er jo varmere enn frysepunktet, så.....

Posted

190en min hadde et Sønnak Gel-batteri som jeg var kjempe fornøyd med, men det tålte ikke å stå tilkoblet i bilen vinteren over, uten å bli brukt. Det samme skjedde med Fulmenbatteriet i 300en. Noe de fleste batterier har problemer med, vil jeg tro.

Tror jeg må ha hukommelsen på kontroll, dumt å ødelegge to bra batterier på den måten! :lol:

Posted

Husker ikke helt siden det er et par mnd. siden jeg selv handlet. Men det var utladetest, kaldstart i kulde og sjekking av de oppgitte verdiene, som mange av fabrikantene faktisk løy om.

Ok.

Tenkte det at hvis pris / kvalitet er en viktig del av testen, så kan et batteri godt vinne fordi det er billig, selv om det er dårlig. Mange vil gjerne betale litt ekstra for å få litt bedre vare.

Når det gjelder biltemabatteriene, så hører jeg de skal være bra, selv om de er billige. Har puttet sånne både i bilen til dama og mamma sin.

Guest Bjørn V.
Posted

Takker for alle tips. Det ble innkjøpt et batteri fra Biltema på 68 ampere. Det som avgjorde valget var prisen på under 600 kr og det forhold at det batteriet som satt i bilen fra før skal ha vært innkjøpt rundt år 1999. Derav har det gamle holdt over 7 år og dette må da vel være et tegn på at batteriet må ha vært av ok kvalitet da også prisen tatt i betraktning......