Jump to content

Noen som har kjennskap til vito?

Gøran

Recommended Posts

Har planer om å gå til innkjøp av ny bil. Er ikke helt sikker på hva det blir, men har tenkt litt på vito. Noen som har noen kjennskap til disse? motormessig? rust? hva bør jeg se etter?

Er på utkikk etter en varebil som ikke er for dyr i innkjøp, ikke er dyr å kjøre med og som har god plass baki..

Håper det blir en mercedes denne gangen.. :)

Jeg vet bare at det ikke er alle Vito-ene som er plaget med like mye feil. Har pratet med mange som har/ har hatt slike biler, og er/var virkelig fornøyde.

Men, det finnes utrolig mye møkk å få fatt i når det gjelder Vito. Mange av disse bilene har hatt så uffattelig mye problemer, at de rett og slett aldri skulle vært solgt ut på markedet. Det går egentlig på alt, visst nok.

Hvis du likevel tør å satse, så ville jeg vært ekstra nøye med hvem jeg kjøpte av. Finner du en ærlig selger som har hatt bilen selv i mange år, som sier han virkelig har vært fornøyd med den og du ser at han snakker sant, så hadde jeg nok tatt sjansen.

Men husk Gøran!! Vito kjøper man ikke usett gjennom en annonse på internett!!

Nå nevner du ikke hvor ny bil/hvor mye penger det er snakk om, men jeg går ut fra at du sikter til den gamle modellen.

De første årsmodellene var det mye tull med, men det ble bedre etterhvert. Kjøper du en nyere enn 2000 modell bør det gå bra. Rust er det endel av på disse bilene. Panser og dører er spesielt utsatt. Likeså tverrbjelken i front, under panseret. Føreskinnene for sidedører er også en svakhet. Ledningsnettet er for tynt, så det er ofte trøbbel med sentrallås, vindusheiser og sådant. Men ellers en suveren bil å kjøre, og rimelig grei å se på også.

Lykke til.

jeg kjørte vito som arbeidsbil et par år, 2001 mod 108 cdi, og etter hva denne bilen fikk gjennomgå av hardkjør må si jeg var veldig fornøyd, og selv om dette var den minste cdi motoren så var den plenti sprek nok, god å kjøre var den og til varebil å være!!

litt feil å sammenligne men før vitoen hadde vi courier og combo å disse var ikke halparten så holdbare som vito`en var.

Har Vito i jobben, som "altmuligbil", lettkjørt og kjekk.

Kjøpte den på BO Steen i Moss, usett og uprøvd (jepp !!!)(fikk jo bilder på mail)..MEN kjøp en bil som har vært i et firma med orden på ting (les; servicer, service rep.avtale, m.m.) Det gjorde jeg..

Styr unna "varetaxibiler" som er kjørt "rævva" av....

Vår 99 mod 110D har gått i et firma som selger div utstyr til bønder og gikk på "service og rep.avtale", den er fin i karosseriet, innvendig er den tipptopp. Jeg er andre eier..

Den bærer ikke preg av å ha vært varetaxi..eller hardt kjørt på noe slags måte.

Noe småbrune flekker kommer, men den er jo fra -99 og har jo 216000 km på telleren.

Sjekk bakgrunnen på bilen før du kjøper, det gjorde jeg og er fornøyd..

Ikke forhast deg, vent til den riktige bilen dukker opp.