Jump to content

Recommended Posts

Posted

må få byttet midtre potte på cili sin 230CE.

funnet no på ebay til 50€ inkl frakt. men denne er til W124 / S124.

vil denne også passe på C124?

mye koster slikt på bilxtra?

Posted

Ifølge EPC er det forskjellig delenr på C124...

124 491 95 01 til C124

og

124 491 93 01 til W/S 124.

Tipper det er forskjell i lengden på røret enten før eller etter potta.

edit:Angående pris så gjetter jeg vilt på ca 1300-1500 pluss mva hos bilextra.

edit 2: Hvorfor ikke ringe noen av deleleverandørene klubben har avtale med? Stjerneservice, speed autoteile, autotrio eller noen lokale i stavangerområdet? Garantert billigere enn bilextra..

Posted

alltid mulig å høre med autopartner som får sine deler fra auto-trio.. får vel 15% der.. men 50€ høres og fristende ut hvis det bare er å kappe litt rør..

jeg får se.. orker ikke den lekasjen hvertfall  :lol:

er det mulig slik eksoslekasje kan påvirke lambdaen?

Posted

Er det hull midt på røret eller lignende?

Isåfall kan du kjøpe noe som heter eksosbandasje og legge på.. Funker helt greit som midlertidig reparasjon. Holdt 2 års tid på 300en min. hehe.

Er ikke sikkert det bare er å kappe røret og sveise/skjøte sammen igjen, kan hende den er bøyd annerledes også. jeg vet ikke. Hadde du hatt mulighet til å sammenligne med en vanlig 230 så hadde du kunne sett det med sikkerhet.

Posted

sant nok.

hullet er i sveisen der røret går ut av den midtre potta. er vel en typisk plass. har en potte fra en 190 liggende som har blitt "fikset" samme plassen. bare en klump med sveisetråd.

Posted

Frode da. Vi har allerede konstantert at det ikke er samme røret. ;)

Posted

Få den opp på bukken og ta ned anlegget, så sveiser vi det på et blunk, legger bare i noe nytt rør der det er som verst....tar du ned anlegget så kan jeg sveise... :P

Posted

hei,

Bytett alt fra katalysator og bakover på min 230CE, forrige eier hadde rygget på noe så alt var skeift da jeg kjøpte bilen. Men jeg byttet alt hos Svensen Eksos og ble fortalt der at den midtre potta er anderledes enn de på sedan W124. Husker ikke om røret er kortere eller lengre, men det er på ut-siden, bakover altså. Også var det vist et eller annet med formen???