Jump to content

dekk og felg :-)

Thomas Madsen

Recommended Posts

HAr bare lite spm jeg....

Hvordan oppbevare vinterdekka best mulig ???

Sånn for å ta best mulig vare på dem, dette gjelder da følgende...

Skal man tappe ut litt luft ??

Skal dem vaskes med mild såpe før dem settes bort ?

Skal dem stå kaldt ??

Skal dem stå varmt ??

Skal dem stå akkurat passe i en kjeller ??

Skal dem stå ??

Skal dem ligge ???

hvis ligge, hvor mange kan jeg ha oppå hverandre ???

osv osv osv osv osv

Kan noen vennligst fylle ut alt jeg lurer på ??? Ser alt mulig rart rundt om nemlig, noen ligger, noen står....

Nå skal ikke jeg gi meg ut for å være noen ekspert, men kan jo si hva jeg pleier å gjøre. Først så vasker jeg hjulene, polerer felgene og drar over dekkene med gummifornyer. Det er anbefalt å lagre dekkene mørkt og kjølig, så en kjeller er nok å anbefale. Selv så hengte jeg dem opp på kroker i garasjen. Har du riktig lufttrykk i dekkene vil jeg ikke tro de tar skade av å hverken stå eller ligge 4 i høyden.

Og når du stabler dekk gjør du selvsagt slik.

Nå skal ikke jeg gi meg ut for å være noen ekspert, men kan jo si hva jeg pleier å gjøre. Først så vasker jeg hjulene, polerer felgene og drar over dekkene med gummifornyer. Det er anbefalt å lagre dekkene mørkt og kjølig, så en kjeller er nok å anbefale. Selv så hengte jeg dem opp på kroker i garasjen. Har du riktig lufttrykk i dekkene vil jeg ikke tro de tar skade av å hverken stå eller ligge 4 i høyden.

Og når du stabler dekk gjør du selvsagt slik.

Høres vel omtrent ut som det jeg har gjort fra før også, men jeg skulle likt å se deg stable 4 dekk stående i høyden  :lol: