Jump to content

Start - Viking... Kraftprestasjon fra Sørlandet ;-)

Guest Sondre B. Bjelland

Recommended Posts

Guest Sondre B. Bjelland

Kom hjem fra kampen nå istad. Fantastisk oppmøte, fint vær og det aller viktigste. En lærepenge til Viking i hva fotballspill er :wink:

Følte bare for å si det. Start er på toppen av tabellen. Ikke dårlig for et lag som tapte mot Mandalskameratene i 1. divisjon :wink:

Guest Geggi

Uff, selvfølgelig måtte det være en tråd om den kampen.... :cry:

Jeg var på kampen, og det var faktisk meget underholdende inntil "Batty" fikk det unødvendige røde kortet på stillingen 2-2 som ødela resten av kampen :evil: Han er så til de grader syndebukk i Stavanger nå.

Start fikk 3 mål etter det røde kortet og i løpet av et kvarter eller noe sånt...??? Sinnsykt fint brassemål på 3-2 forresten, mens 4-2 må ha vært angrep på keeper? Start er vel favoritter til å slå skadeskutte Rbk i morgen. Håper de vinner i Trondheim. Kommer du til Viking - Start 7/8 når tapet skal revansjeres? :lol:

Forresten, det er en egen tråd som omhandler fotball lenger nede her. :wink:

Guest kodvaag

Jeg bryr meg like mye om fotball som jeg bryr meg om astrologi.

Men, jeg forstod det hadde vært fotballkamp. Var innom en av de to store Shell stasjonene vest for Kristiansand, og fyllte full tank på Miataen min. Det var veldig stor kø inne for å betale. Foran meg står en mann med Viking FK genser på seg, og jeg spør smilende om det har vært fotballkamp. Han snur seg, og ser på meg med det drapsblikket! Så snur han seg vekk igjen uten å svare. En mann lenger frem i køen svarer på rogalandsk, at ja, og Start vant 5-2 over Viking.

At voksne folk kan la en fotballkamp påvirke humøret sitt er helt ubegripelig. Eller var det bare siden han var fra Stavanger han var så sur? :D

Da jeg var i Mûnster for en måned siden, og kjøpte den gullfarvede MX-5'en i signaturen min, så kom jeg ut for en verre fotballepisode:

De jeg kjøpte bilen hos bodde vis-avis fotballstadion, og da jeg skulle kjøre bilen opp på hengeren "eksploderte" portene (kampen var slutt) og 5000 mennesker flommet ut og skulle på død og liv gå mellom MX-5'en og tilhengeren og på alle bauger og kanter var det folk... det var helt villt! Fikk tilslutt selgeren og alle som bodde i huset hennes til å danne "jernring" rundt bilen, så ikke jeg skulle kjøre over noen mens jeg lastet opp.

Men ingen av de tyske fotballfansene jeg så var sure, og alle sang! :o

Ingen av Rogalendingene sang, heheh

Guest Geggi

Det er like stor variasjon blant fotballentusiaster som i samfunnet ellers så at du traff på en sur variant er ikke dermed ensbetydende med at alle er det. :wink: Selv hadde jeg humøret i behold selv om det alltid er kjedelig å tape. Måten Viking tapte på i Kr.sand var grei nok den, et meget fortjent rødt kort på en ellers rutinert spiller, men p.g.a. dette tapte vi kampen. Det får vi selvsagt aldri vite men jeg tror det. Synd vi ikke scora på 1-0 da Østenstad hadde et stolpeskudd, da hadde vi gitt Start en alvorlig knekk. Tap og vinn med samme sinn prøver jeg å etterleve, men ikke alltid like lett hvis de ikke gjør sitt beste på banen som f.eks. mot Lsk i fjor. Jeg var på Åråsen og sa Viking tape 5-1 og det er første gang jeg har gått fra kampen et kvarter før slutt... :cry:

1-2 i Fredrikstad nylig var heller ikke bra...

Men vi har mulighet til å rette opp litt av dette ved å slå Lyn i Stavanger i kveld :P Etter landstreffet på Gol skal jeg til Hamar og se HamKam-Viking. Skal også til Molde, Tromsø og kanskje Bergen i høst og se kampene der. 8)

Når det gjelder alle de blide supporterne du møtte i utlandet så var det sannsynligvis de som vant....? :wink:

Guest amorino

Jeg gir i grunnen faen i både Start og Viking, men noterer meg at det hadde vært virkelig kjekt om Tøffe-Tom dunka bartene i kveld!! Ellers er ønsket for kvelden; en skikkelig baksmell for Lyn (uff, jeg blir dårlig bare av å ta ordet i min munn - Morgan er en drittsekk) og ketchup-effekt for Vålerenga mot orangetrøyene fra Ålesund (ja, laget heter Aalesund!).

Enga i øst - Enga i vest!!

Guest Sondre B. Bjelland
Uff' date=' selvfølgelig måtte det være en tråd om den kampen.... :cry:

Jeg var på kampen, og det var faktisk meget underholdende inntil "Batty" fikk det unødvendige røde kortet på stillingen 2-2 som ødela resten av kampen :evil: Han er så til de grader syndebukk i Stavanger nå.

Start fikk 3 mål etter det røde kortet og i løpet av et kvarter eller noe sånt...??? Sinnsykt fint brassemål på 3-2 forresten, mens 4-2 må ha vært angrep på keeper? Start er vel favoritter til å slå skadeskutte Rbk i morgen. Håper de vinner i Trondheim. Kommer du til Viking - Start 7/8 når tapet skal revansjeres? :lol:

Forresten, det er en egen tråd som omhandler fotball lenger nede her. :wink:[/quote']

Hehe. Jeg visste det var noen innbitte Viking-fans her, så det gikk en liten faen i meg :wink:

3-2 målet var meget pent ja. Og ser hva du mener med 4-2 målet :)

Akkurat nå begynner kampen på Lerkendal. Skal ned på UpTown her i byen og se den på storskjerm. Blir svært artig om Start slår Rosenborg. Tror vi har omtrent alle unntatt trønderne i ryggen på den kampen :lol:

Nei. Nå er jeg sent ute. Tippeligaen venter :wink:

Guest Espen
Blir svært artig om Start slår Rosenborg. Tror vi har omtrent alle unntatt trønderne i ryggen på den kampen :lol:

Da tar du feil.... :wink:

Guest Espen
Blir svært artig om Start slår Rosenborg. Tror vi har omtrent alle unntatt trønderne i ryggen på den kampen :lol:

jaja, knapt ut i andre omgang og 2-0 til rbk.....Lykke til :lol:

Guest Espen

:lol: :lol: :lol:

Guest Sondre B. Bjelland

:lol: :lol: :lol:

Jaja. Bare le du :wink:

Vi fikk litt juling på Lerkendal. Vi gjorde det. Fikk dessverre ikke sett kampen fordi alle sportsbarer i byen var fulle, så vi tok en tur i en kamerats Mazda MX-5 og hørte kampen på radio :wink:

Heldigvis ser det ut til at det blir nok en hjemmeseier mot Odd... Det blir bra :D

Guest Sondre B. Bjelland
Fin tur med Steffen da' date=' i MX-5'en? :D[/quote']

Haha. Du kjenner han du og? Det var en fin-fin tur ja. Aldri kjørt MX-5 før, men det ga mersmak :wink:

Guest kodvaag

Haha. Du kjenner han du og? Det var en fin-fin tur ja. Aldri kjørt MX-5 før, men det ga mersmak :wink:

Han sa du likte det ja.

Ikke akkurat W124 nei, på godt og vondt.

Ikke rart du ble solgt, de bilene er fantastisk morsomme og ganske bekymringsfrie, bare tut & kjør.

Guest Sondre B. Bjelland

Han sa du likte det ja.

Ikke akkurat W124 nei, på godt og vondt.

Ikke rart du ble solgt, de bilene er fantastisk morsomme og ganske bekymringsfrie, bare tut & kjør.

Sant det. Det er som han sa til meg. W124 til hverdag og MX-5 til fest. Ikke trenger det å være dyrt heller :wink:

Kanskje det blir import på meg etter militæret, for disse små sakene var artige!

• 1 year later...

JAAAAAAA!!!   Da varmer vi opp denne tråden igjen - I skrivende stund så teller vi ned:

Om 43 dager, 15 timer og 30 minutter møtes START og VIKING på Nye Kristiansand Stadion - heretter kalt Sør Arena!!

Dette skjer i "serieåpningen 2007" - dvs første kampen som Start spiller på Nye Stadion - kan det feires på en bedre måte enn med et heeeerlig lokalderby??!!!!

La oss varme opp med litt allsang!!!! ;)

IK START =D> =D> =D> IK START  =D> =D> =D>  IK START =D> =D> =D> ååååååååååååååÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHH

Å heia, heia, heia, heia, heia, heia Start

Heia, heia Start

Å heia, heia Start

Heia Start, IK Start, Vi skal vinne idag - det er klart!!

........

La la la la

La la la la

La la la la la la la la la la

Heia Start, Gult å Svart - guttane med fart!!

OG DER KOM OGSÅ MITT INNLEGG NR 1000!!!!!  :wav:

"Elleve mann med bein av stål"

Toogtyve fotball-legger,

heile byens kjæledegger,

stimer fram som yr makrell.

La de komme, la de prøve

Vi skal kjempe som ei løve

Guttane har alt på stell!

Stemninga ska stå i taget

for vi har det beste laget:

Ref.

Vi e gule, vi e svarte,

Elleve mann med bein av stål.

Og vi e kule, vi e smarte

Smeller ballen rett i mål!

HEIA START!

HEIA START!

Menigheden går fra vette'

når de ser et frispark smette

inn i noda med et smell.

Vi går aldri på ei blemme -

vinner borte, vinner hjemme:

best i verdens beste spell!

Corner, straffe, lange baller

vi ska synge så det gjaller:

Ref.

Vi e gule, vi e svarte,

HEIA START!

HEIA START!

HEIA, HEIA START!

HEIA START!

Hundre år og lige spræge

som ei ramsalt, nykokt ræge

Start e laget vi kan li'!

Fosser fram med vind i ryggen

lige hissige som Myggen

stikker vi så de får svi!

Vi ska Flaa de ud på Matta,

vi ska feire heile natta.

Ref.

Vi e gule, vi e svarte,

HEIA START!

HEIA START!

HEIA, HEIA START!

HEIA START!

Ref.

Vi e gule, vi e svarte,

HEIA START!

HEIA START!

HEIA, HEIA START!

HEIA START!

HEIA START!

HEIA START!

HEIA, HEIA START!

HEIA START!

HEIA START!

Gratulerer med ny stadion! Det gleder meg stort at vi skal slippe og sitte i den skråningen lengre nå (som bortesupporter). Jeg skal ned og se kampen jeg (som vanlig)  8)

FFK får vel også ny stadion til seriestart, eller?

Forresten den lysriggen ble utviklet på Jæren og en slik har stått på Viking stadion i 3 år nå.

Jeg var nylig på et møte der og så det sommerfriske grønne gresset.