bska Posted April 6, 2007 Posted April 6, 2007 Det fleste har opplevd klonk lyden i det spaken legges i Drive Et klassisk problem når de bakre diff foringene har tatt kveld.
Jørn Posted April 6, 2007 Posted April 6, 2007 Imponert jeg, over kompetansen hos mange av dere gutta i Stavanger! Savner skikkelige bilder og info om bilen din Føler at du har noe som virkelig tåler dagslys, samtidig som det er utrolig artig å få se å høre om slike prosjekter som du holder på med. Som sagt, imponert
Thomas Madsen Posted April 6, 2007 Posted April 6, 2007 Imponert jeg, over kompetansen hos mange av dere gutta i Stavanger! Savner skikkelige bilder og info om bilen din Føler at du har noe som virkelig tåler dagslys, samtidig som det er utrolig artig å få se å høre om slike prosjekter som du holder på med. Som sagt, imponert Helt enig... kunne vel sikkert kjøpt nye selv jeg og putta på.. men lage selv... yeah sure.. nå sist leverte jeg inn bilen for å få bytta nedre kule ... gadd bare ikke selv... Men skal bytte noen stabstag selv, så fort jeg får ræva i gir osv osv osv... Ellers knallbra jobb dette... og du... lag en Do It Yourself ut av den da... og litt større bilder, går ikke å lese teksten din...
bska Posted April 7, 2007 Author Posted April 7, 2007 @Jørn, takk slike tilbakemeldinger varmer og motiverer til mer innsats Vel, E280'en er ikke noen perle, men en grei bruks & lekebil. Det meste ble beskrevet i klubb bladet for ca 1 år siden, men noen justering blir det jo alltids. Satser på snekre sammen en beskrivelse en eller annen gang i fremtiden. God gang her i byen ja, de fleste har drid onna neglenen her nå ja @Thomas M, byttet disse foringene på verksted i 2002, men nå begynte de såvidt å gi litt lyd. Egentlig ville jeg montert bakre diffplate fra E500 som har et klart bedre oppheng, men dette krever ombygging av innfestinga i subframen. Stabstak bytte er bare kose jobb så lykke til. Link til større versjon av bilde: http://www.raceinfo.no/temp/Diff_bushing_text.JPG
George Posted April 7, 2007 Posted April 7, 2007 veldig imponert Bernt! du slutter ikke å overraske håper dette gir forventet effekt, blir vel noen uker til før du får testet de?
fanatic124 Posted April 8, 2007 Posted April 8, 2007 Du har ikke noen link til, eller produktnavn på polyurethanen du bruker tilfeldigvis?
bska Posted April 8, 2007 Author Posted April 8, 2007 http://www.devcon.com/ Var heldig og fikk tak på en rest beholdning, ikke spes billig stoff sist jeg sjekket.
Hauk Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 Er skikkelig imponert jeg, Bernt. Pågangsmot til tusen. Kjør på. Dette er noe som trengs i MB-verden. Er jo en grei forsøkskanin også, denne 280en din.
fanatic124 Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 http://www.devcon.com/ Var heldig og fikk tak på en rest beholdning, ikke spes billig stoff sist jeg sjekket. Takker Du har ikke noen mer spesifik info om hva selve produktet heter? Flexane 80 / flexane 94 ? Kjøpte du med devcon metall-primeren? Jeg så jeg kunne få kjøpt halvkilos kit (1lb) til en fin pris, men holder dette til noen foringer tror du?
bska Posted April 9, 2007 Author Posted April 9, 2007 Flexane 80 ja, det er medium har polyuretan. Flexane 94 er såpass hardt at den kan files - litt hardt som foring .... Ja, jeg har vurdert å få tak på primeren. Hele cluet med foringene er å lukke dem inne på en eller annen måte slik at polyuretanen ikke 'rømmer' under belasting. Vel, du kommer et stykke med en halv kilo, kommer an på hvor mange foringer du skal bygge. Går nok over en halv kilo til en hel bil om du skal ta alt.
fanatic124 Posted April 9, 2007 Posted April 9, 2007 Okey, takk for svaret! Fant nettop 9 liter polyuretan (4,5l "base og herder", merke BCC) hardhetsgrad 85 på ebay til ca. 300,- pluss frakt Burde holde det?
fanatic124 Posted April 12, 2007 Posted April 12, 2007 http://www.devcon.com/ Var heldig og fikk tak på en rest beholdning, ikke spes billig stoff sist jeg sjekket. Får jeg kjøpt det her i Norge noe sted?
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now