Jump to content

Påskekos - mod av bakre diff foringer w124

bska

Recommended Posts

:D Imponert jeg, over kompetansen hos mange av dere gutta i Stavanger!

Savner skikkelige bilder og info om bilen din :(

Føler at du har noe som virkelig tåler dagslys, samtidig som det er utrolig artig å få se å høre om slike prosjekter som du holder på med. Som sagt, imponert 8)

:D Imponert jeg, over kompetansen hos mange av dere gutta i Stavanger!

Savner skikkelige bilder og info om bilen din :(

Føler at du har noe som virkelig tåler dagslys, samtidig som det er utrolig artig å få se å høre om slike prosjekter som du holder på med. Som sagt, imponert 8)

Helt enig... kunne vel sikkert kjøpt nye selv jeg og putta på.. men lage selv... yeah sure.. nå sist leverte jeg inn bilen for å få bytta nedre kule ... gadd bare ikke selv...

Men skal bytte noen stabstag selv, så fort jeg får ræva i gir osv osv osv...

Ellers knallbra jobb dette... og du... lag en Do It Yourself ut av den da... og litt større bilder, går ikke å lese teksten din...

@Jørn, takk slike tilbakemeldinger varmer og motiverer til mer innsats  :D

Vel, E280'en er ikke noen perle, men en grei bruks & lekebil. Det meste ble beskrevet i klubb bladet for ca 1 år siden, men noen justering blir det jo alltids. Satser på snekre sammen en beskrivelse en eller annen gang i fremtiden. God gang her i byen ja, de fleste har drid onna neglenen her nå ja  8)

@Thomas M, byttet disse foringene på verksted i 2002, men nå begynte de såvidt å gi litt lyd. Egentlig ville jeg montert bakre diffplate fra E500 som har et klart bedre oppheng, men dette krever ombygging av innfestinga i subframen. Stabstak bytte er bare kose jobb så lykke til.

Link til større versjon av bilde: http://www.raceinfo.no/temp/Diff_bushing_text.JPG

http://www.devcon.com/

Var heldig og fikk tak på en rest beholdning, ikke spes billig stoff sist jeg sjekket.

Takker :D

Du har ikke noen mer spesifik info om hva selve produktet heter?

Flexane 80 / flexane 94 ?

Kjøpte du med devcon metall-primeren?

Jeg så jeg kunne få kjøpt halvkilos kit (1lb) til en fin pris, men holder dette til noen foringer tror du?  8)

Flexane 80 ja, det er medium har polyuretan. Flexane 94 er såpass hardt at den kan files - litt hardt som foring  ....

Ja, jeg har vurdert å få tak på primeren. Hele cluet med foringene er å lukke dem inne på en eller annen måte slik at polyuretanen ikke 'rømmer' under belasting.

Vel, du kommer et stykke med en halv kilo, kommer an på hvor mange foringer du skal bygge. Går nok over en halv kilo til en hel bil om du skal ta alt.