Guest kodvaag Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 Dobbelposting fra Mercefreaken: Stønn. Kjøpte bilen, kjørt 125000km for to år siden. Helt sikker på kilometerstand, bilen så fabrikkny ut da vi overtok den. Skinnet i førersetet var som nytt, skinnrattet var strøkent, ingen riper eller bulker whatsoever, osv. Jeg byttet automatolje etter å ha hatt bilen i en måned ca. Nå er bilen kjørt 173000km. Kjørte 500 km på fredag. Siste 70 km var det en litt anderledes lyd i bilen, en svak buring. Når den står i Drive, og man står stille vha bremsen, er det en vibrasjon i bilen. Når man kjører, gearer den helt fint, kickdown virker bra. Det eneste som er feil er noe som har vært der helt siden jeg kjøpte bilen for to år siden(125000km) til nå(173000)km. Har man full gass kickdown så treffer den turtallssperra på andre gear, dersom det er slette eller nedoverbakke. Er det oppoverbakke så akselerer den perfekt, selv på kickdown. I løpet av de to årene vi har hatt den, så har vi nok truffet turtallssperra ca en gang i måneden(?) Dette har gitt kassa et lite rykk på inngående aksel, fra motoren. Når den står i R, og man står stille, så er den helt som ny. Ingen vibrasjon eller noe. I dag byttet jeg automatolje, pakning og filtersil. Hjalp ingenting. Den gamle oljen var ganske brun. Hva gjør jeg? Noen som vil kjøpe den veldig billig? 412 electric sliding roof with tilting device 420 4-speed automatic transmission with tempomat 466 central locking system 531 automatic antenna 570 front armrest, folding 583 electric window lifters (front doors) 591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, single-sheet safety glass 620 exhaust emission control 281 steering wheel with sports design and gearshift in leather trim 750 radio Europa 2000 873 seat heater 265 elimination of sign 512 almandine red 265 mushroom leather interior Så er det ny frontrute på den, den gamle ble ødelagt av isskrape med metallskjær. Alt annet enn gearkassen virker perfekt. Speilblank i lakken tross at jeg ikke har polert den en gang. Noen småriper etter ungene er det blitt dog. 8 like alufelger, Nye Uniroyal rallye 550 205/60-15 sommerdekk og dårlige piggdekk. Hva er bilen verdt hvis jeg selger den som den er? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 Vi kan bytte likt i min '87 230E med manuell kasse. Ikke noe trøbbel med kassa, men en øørliten pitteliten ting med motoren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 Høres mer ut som motorfester eller foringer på diffen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted May 1, 2005 Share Posted May 1, 2005 Høres mer ut som motorfester eller foringer på diffen... Skal sjekkes grundig i morgen. Det må også nevnes at min eminente bilmekaniker kompis flerret over en fartsdemper i 70 km/t, så det kan godt være et motorfeste som er røsket av ja! Hurra hvis det er det!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Høres ikke ut som om det er automaten som er problemet. Gassvaieren din som går til automaten må justeres litt for at du skal slippe å gå i turtallssperra, og sannsynlig må et motorfeste byttes, slik Sven sa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GammelGul Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Pokker ta dere Sven og Alexander. Jeg tenkte jeg skulle by 30000 for "vraket" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Pokker ta dere Sven og Alexander. Jeg tenkte jeg skulle by 30000 for "vraket" Tanken slo meg også! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 420 4-speed automatic transmission with tempomat 466 central locking system Er det cruise på den, da? Jeg tror også det er motorfester. Har vært borti det samme på en annen bil, og den ble mye bedre med nye motorfester. Det er vel på tide å bytte mine også . Disse koster litt mener jeg å huske. Når det gjelder turtallsperra, så tror jeg ikke det hjelper å justere wiren til kassa, da denne overstyres av kick-down. Jeg skal ikke banne på det, men .. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Motorfester: Bertel O Steen Kristiansand AS Svanedamsv. 6 /8, 4621 Kristiansand 38 00 35 00 1014,- Hauk Motors Nedre Kongerød 39, 3737 Skien 35 54 49 94 Kr 642,- pr stk Det er ikke tempomat på den... står bare sånn kode i utstyrsoversikten. ...og ja, jeg hadde latt den gå for 30000,- hvis det var trøbbel med automaten. Treffer turtallsperra kun ved bruk av kickdown desverre, tror du har rett FrodeS. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrodeS Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Treffer turtallsperra kun ved bruk av kickdown desverre' date=' tror du har rett FrodeS.[/quote'] Det var jo ikke sååå gæren pris på motorfestene. De der er hakket mer avanserte enn de du finner på volvo 240 (eneste bilen jeg har byttet motorfester på) Når det gjelder automaten, så er det vel neppe noe som er verdt å bruke mye penger på? Du kjenner jo bilen etterhvert, og vet hvordan den oppfører seg. Da er det jo bare å gå av kick-down like før den treffer sperra. Ellers har vel Michael Nielsen vært borti akkurat det samme med sin '87 260E. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted May 2, 2005 Share Posted May 2, 2005 Ikke det at min bil har turtallssperre i samme forstand, men min drar også forbi "høyeste punkt for giring" til tider - kun ved kickdown dette også... Slik som du beskriver din kjørestil generelt tror jeg dette sliter mer enn en og annen forbipassering av sperren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Når det gjelder turtallsperra' date=' så tror jeg ikke det hjelper å justere wiren til kassa, da denne overstyres av kick-down. Jeg skal ikke banne på det, men ..[/quote'] Hehe, jeg mente å huske at det var noe der, men det er mulig at jeg surrer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Slik som du beskriver din kjørestil generelt tror jeg dette sliter mer enn en og annen forbipassering av sperren Det er stort sett kona som kjører den bilen. Hadde jeg kjørt den mye så hadde jeg heller kjøpt en 300TE 12V e.l. Whatever, nå er jeg nesten der (rekkesekser) Med nye motorfester ble det som å få en vibrasjonsfri rekkesekser i bilen. For en fantastisk forskjell! Byttet først et, det hjelp liksom 10% forskjell, fillern tenkte jeg... så byttet jeg det andre også, og jøssenavn så bra! Som å få ny bil! Takk for all hjelp og spesiell ekstra takk til Sven og Alexander, som løste problemet og stoppet meg fra å selge den til 30000 til en av "gribbene" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted May 4, 2005 Share Posted May 4, 2005 Takk for all hjelp og spesiell ekstra takk til Sven og Alexander' date=' som løste problemet og stoppet meg fra å selge den til 30000 til en av "gribbene" [/quote'] Hadde jeg visst at det var et alternativ hadde jeg selvsagt holdt munn og heller satt meg på toget til Kristiansand! Godt å høre at det ordnet seg rimelig og greit - kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen din av hvordan det føltes etter å ha byttet dem, hadde det på samme måte selv! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted May 21, 2005 Share Posted May 21, 2005 HURRA IGJEN! DOBBELT HURRA! Da jeg kjøpte bilen i Tyskland, var den helt som ny, med unntak av at automaten lot bilen treffe turtallssperren på andre gear, en fire-fem ganger før den gearte over, dersom man kjørte på kickdown. Kom hjem, for to år siden, byttet automatolje, og så traff den turtallssperra en gang på sletter og utforbakker, i stigninge gearte den perfekt. Nå, pga problemet med motorfesten, og for at automatolja var gått 50000km, så byttet jeg den. Straffet bilen litt her, og nå gearer den som en ny bil! Ingen turtallsperresjokk mer! Hurra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.