Jump to content

Demontere speildeksler

Olav

Recommended Posts

Jeg har planer om å flekke noen småting på 190'n i påsken, og tenkte i samme slengen og lakkere speildekslene. Har hatt av slike en gang i tiden, men husker ikke helt hvordan de er festet. Noen som har et tips før jeg river dem i filler? :)

Er vel tilnærmet likt 124 tenker jeg. Hvis så, antar jeg at du må opne døra og ta av det lille trekantdekselet som sitter der håndtaket til speiljusteringa sitter. Har du el-speil er der vel ikke håndtak. Bak det dekselet skal det være 2 eller 3 skruer som går inn i  speilfestet.

Løsne disse.

Ja, og jeg trodde at du av alle burde vite det.  :D

Fant ut av det selv nnår jeg fikk rota litt i hjernebarken. :) Har skifta en gang før på en 124.

Glemte å ta bilder selv, men låner bildet fra tråden til "MBDesign"

2006_0706_183036.jpg

Du må først løsne "båndet" som er krommet på bildet. Det gjøres ved å stikke en liten skrutrekker ned i forkant, mot den sorte ramma rundt selve speilet. Når du har fått av denne ser du at dekselet har en rekke "ører" som er trykket inn på mothaker på speilramma. Disse løsner du forsiktig en etter en og tar av dekselet. Når du skal montere setter du bare "båndet" på dekselet og trykker på plass.

jeg har vært borti 2 typer dekseltyper.. det ene er det Olav B forklarte, men den andre typen er at hele dekselet er ett stykke.. da må du flippe ut speilglasset og skru ut 2 skruer nederst som holder plastdekselet.. så vrir du det av, er festet med 2 slike ører på toppen. kansje dette har noe med originalt vs. uoriginalt speil.

på min er venstre speil 2 delt deksel og høyre speil ett helt deksel.. begge uoriginale...