Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jeg var en tur hos MECA og lettet dem for polish for en drøy tusing i går, så nå kan sommeren komme.

Blant annet kjøpte jeg en flaske autoglym leather care cream.

Jeg gikk på førerstet, klinte inn rikelig, gnukket en del, lot det virke en stund, og tørket av overflødig. Det samme gjorde jeg med skinnet i dørsidene, men der bare trakk det seg inn. Jeg hadde på 4-5 ganger, men det meste forsvant.

Det ble seende veldig bra ut, men jeg syns setet ble litt seigt å sitte i. Jeg er vant til at setet er glatt, men det var det ikke nå. Er det normalt at det er litt seigt etter skinnbehandling? Vil det gå over av seg selv? Skal det være sånn?

Jeg syns også setet ble veldig svart og litt blankt. Vil det blanke også gi seg etterhvert?

Er skinnet i dørsidene laget av noe annet enn skinnet i setene, siden det saug så mye guffe, eller er det bare at de neppe har vært behandlet før?

Setene føltes ganske seige da jeg hentet dem i høst, så de har antakelig fått en del pleie før.

Posted

De vil bli litt fete og blanke av Leather Care cream, men det går seg til. Drøy en uke eller to, og så vasker du over med grønnsåpevann.

Posted

De vil bli litt fete og blanke av Leather Care cream, men det går seg til. Drøy en uke eller to, og så vasker du over med grønnsåpevann.

OK.

Merket en viss forskjell i løpet av dagen, så det blir nok bra.

Hva med dørsidene, da? Noen som vet hva de er laget av? Snakker da om "skinnet" i dørsidene. Er det ekte skinn, eller er det juks?

• 6 months later...