Jump to content

div spm ang 123

Guest Paulsen

Recommended Posts

Guest Paulsen

vurderer å kjøpe en w123 230E 83mod. for bane/råne bruk :D

menneh.. har et par ting jeg lurer på!

1. passer 124 felger? tenker da på 8-9x17 i den størrelsen. prøvde en gang å sette noen 15" 124 felger på en 300TDT 123 men da var det et stag i forstilling som kom i veien hvis jeg ikke husker feil!? uansett, hvis ikke 124 felger passer, hvilken inpress skal felgene ha?

2. Noen tips på hvordan man skal tyne mest mulig effekt ut av 230 motorn? trimkam er vel mest aktuelt men jeg har ikke anelse på hvor jeg får tak i det?! så blir det vel kon-filter og hjemmesveisa eff.anlegg i tilleg til kammen. så målet får bli 150hk og prøve å få vekten ned mot 1000-1100kg :D

3. finnes det sperre/diffbrems til denne bilen? i så fall hvor?

bilen forøvrig var som sagt en 83 mod 230E med 4 trinns manuell, mørk blå metallic nydelig farge. 550.000km forbausende lite rust, 2 tidl. eiere i samme familie. :D

har gått å siklet etter den bilen i over et år nå, å i går motet jeg meg opp å gjikk til eiern å spurte om han ville selge. virket ikke så veldig gira men han skulle vurdere budet mitt. så nå gjenstår det bare å se om han vil selge..

-takker for alle svar 8)