Jump to content

Hvordan få opp høyttalerdeksel på W203 ?

fanatic124

Recommended Posts

Hei,

Min far har en W203 stasjonsvogn (tidlig utgave) hvor jeg skal sette inn et nytt frontsett, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få opp høyttalerdekslene nede på døra, og vil ikke prøve meg på noe før jeg har forhørt meg her... :)

Er det klipset, eller må jeg av med dørtrekket?

Veldig takknemmelig om noen her har info, evt bilder ;)

• 2 weeks later...
Guest TheDentist

Du må ta av dørbekledningen for å sette inn nye høytalere ( eller ta av de gamle :-)    )

Det er i alle fall en skrue inn i håndtaket. Jeg prøvde selv å gjøre det på min w203, men dørpanelet satt så godt at jeg gav opp... Lykke til

Her er et bilde av dørbekledningen til W203....

211376_1.jpg&width=750

På dette kan det for meg se ut som at eneste løsningen er, som TheDentist sier, at du må ta av hele dørtrekket. Da sitter høyttaleren fast på en egen ramme/utbygging/høyttalerkasse i plastikk sannsynligvis - på selve metallet til døren....

• 2 months later...
  • 2 months later...

ja dette lurer jeg også på..

mellomtone og diskant suge gamle gymsokker. Bassen er helt grei.

Fikk dere av dekselet over mellomtone/diskant uten problemer?

Tipper dørtrekket har fester av samme type som på 210. Da tipper jeg at man må skru løs de skruer som er å finne, skaffe seg en sånn verktøy til å løsne klips som holder på plass dørtrekk, begynne nederst med å løsne, og bare ta det med ro.

Du må demontera heila dørtrekke for og bytta høytalere, eg måtte det på min S203 vert fall :?

Måtte løsna et deksel så e på dørhåndtage/det du tar i når du skal lukke døra, der inni står det en skrue tror bare at det e den einaste skruen som holle det, men dette bør sjekkes om det bare er en, ellers så må du bruke makt fordi det sitter flere klips som holder dekselet på plass og de sitter som bare pokkår :( MEN pass på når du drar det av at du ikke røsker ut ledningenne som er for alt det elektriske i døra!!!!!!!!!!!

Hvilke(n) størrelse er det på fronthøyttalerene i 203?

Tror det er 6" ganske sikkert. vet ikke hva det er i bakdørene.

Hva med diskanten som sitter oppe ved speilet da? Finnes det noe på markedet som i det hele tatt kan brukes?

• 2 weeks later...