fanatic124 Posted April 3, 2007 Share Posted April 3, 2007 Hei, Min far har en W203 stasjonsvogn (tidlig utgave) hvor jeg skal sette inn et nytt frontsett, men jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal få opp høyttalerdekslene nede på døra, og vil ikke prøve meg på noe før jeg har forhørt meg her... Er det klipset, eller må jeg av med dørtrekket? Veldig takknemmelig om noen her har info, evt bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fanatic124 Posted April 4, 2007 Author Share Posted April 4, 2007 Ingen som har peiling på dette her altså? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest TheDentist Posted April 14, 2007 Share Posted April 14, 2007 Du må ta av dørbekledningen for å sette inn nye høytalere ( eller ta av de gamle ) Det er i alle fall en skrue inn i håndtaket. Jeg prøvde selv å gjøre det på min w203, men dørpanelet satt så godt at jeg gav opp... Lykke til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2271 Posted April 15, 2007 Share Posted April 15, 2007 Her er et bilde av dørbekledningen til W203.... På dette kan det for meg se ut som at eneste løsningen er, som TheDentist sier, at du må ta av hele dørtrekket. Da sitter høyttaleren fast på en egen ramme/utbygging/høyttalerkasse i plastikk sannsynligvis - på selve metallet til døren.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Bendiksen Posted July 6, 2007 Share Posted July 6, 2007 Skal vi aldri få svar på dette? En kompis av meg kjøpte 211 og lurer på det samme.. På den er det heller ingen synlige skruer eller klips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 ja dette lurer jeg også på.. mellomtone og diskant suge gamle gymsokker. Bassen er helt grei. Fikk dere av dekselet over mellomtone/diskant uten problemer? Tipper dørtrekket har fester av samme type som på 210. Da tipper jeg at man må skru løs de skruer som er å finne, skaffe seg en sånn verktøy til å løsne klips som holder på plass dørtrekk, begynne nederst med å løsne, og bare ta det med ro. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 Hvilke(n) størrelse er det på fronthøyttalerene i 203? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TEH Posted September 30, 2007 Share Posted September 30, 2007 http://www.mbentusiastklubb.com/index.php?option=com_smf&Itemid=110&topic=10623.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted October 4, 2007 Share Posted October 4, 2007 Du må demontera heila dørtrekke for og bytta høytalere, eg måtte det på min S203 vert fall Måtte løsna et deksel så e på dørhåndtage/det du tar i når du skal lukke døra, der inni står det en skrue tror bare at det e den einaste skruen som holle det, men dette bør sjekkes om det bare er en, ellers så må du bruke makt fordi det sitter flere klips som holder dekselet på plass og de sitter som bare pokkår MEN pass på når du drar det av at du ikke røsker ut ledningenne som er for alt det elektriske i døra!!!!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Petter Posted October 6, 2007 Share Posted October 6, 2007 Hvilke(n) størrelse er det på fronthøyttalerene i 203? Tror det er 6" ganske sikkert. vet ikke hva det er i bakdørene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Bendiksen Posted October 8, 2007 Share Posted October 8, 2007 På 124 har Mercedes brukt "kvasi-størrelser"; altså ikke standard mål på høytalerne. Skal du kjøpe nyr (bedre) høytalere må du ofte kjøpe en adapterring for å få det til å passe. Noen som vet om det er slik på nyere modeller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HolgersEN Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Yes, du må kjøba me adapterring for og få det til å passe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Petter Posted October 9, 2007 Share Posted October 9, 2007 Til 203? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 1042 Posted October 11, 2007 Share Posted October 11, 2007 Hvilke(n) størrelse er det på fronthøyttalerene i 203? Tror det er 6" ganske sikkert. vet ikke hva det er i bakdørene. Hva med diskanten som sitter oppe ved speilet da? Finnes det noe på markedet som i det hele tatt kan brukes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Bendiksen Posted October 12, 2007 Share Posted October 12, 2007 Du kan jo sjekke med Bilradiospesialisten e.l. Betjeningen i butikken her i Bergen var veldig kompetente Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars-Petter Posted October 26, 2007 Share Posted October 26, 2007 Jeg skulle ha byttet høytalerdeksel framme, håper det går. mitt er det knekt av en bit på Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts