Jump to content

Turbo på 300 motor

Guest Pål

Recommended Posts

hei.. jeg har et lite biprosjekt på gang.. har en 300 motor som jeg har putta i min gode gamle 190 :) tenkte å bygge turbo på den.. noen som har vært borti no slikt før?? kjekt med noen tips  :)

Sørg for å være i GOD dialog med Statens Vegvesen sin Trafikkstasjon i ditt nærområde...

Du er HELT 100% nødt til å ha GOD dokumentasjon på ALLE modifiseringer du gjør, og bilen må TÅLE de ombygginger som gjøres... Hvis ikke kan du glemme å få bilen godkjent...

PS! Send en søknad til Trafikkstasjonen FØR du begynner... Ellers kan det bli DYR morro!

skal kun bygges tilo banebruk! aldri skrudd noe særlig på mercedes

Banebiler må, etter det jeg vet(?) ha en viss godkjennelse de også?

vel, det var egentlig planene så langt.. hehe :lol: gjort noe av det samme selv roger?? noen hint og tips jeg kan trenge å ta med meg?

Ikke for å være kjip, men bruk søkefunksjonen. Det kan jo hende du finner en og annen tråd hvor noen har spurt om det samme. ;)

Husk at "må ha det, bare må ha det" med 811 innlegg, der mye av det har med turbo og annet snacks på 3-liters sekser kun er tilgjengelig for medlemmer

vel, det var egentlig planene så langt.. hehe :lol: gjort noe av det samme selv roger?? noen hint og tips jeg kan trenge å ta med meg?

Nei, men bl.a annet et av våre medlemmer har en 190E som han har bygd ut i hue & rævva.... Og det var en GOD del jobb for å modifisere den og ikke minst få den godkjent etterpå.. Det skal dokumenteres helst på 3 forskjellige måter (det var en taleform - men du skjønte nok det!) at ting står i samsvar med hverandre....!

Kjenner til andre også, som har forsøkt... Og det er rimelig vanskelig... Dessverre så er det også slik at for å få en bil godkjent til banekjøring, så skal de være bygd "riktig" også.... Det er ikke bare å "hive noe på bilen" og tro at det er OK.... Så vær obs! på det....

Men FOR ALL DEL - LYKKE TIL!! Kunne godt tenkt meg å sette turbo i 300E`n min som jeg har som privatbil, selv.. for å øke litt av alt på den bilen!! Jeg har 5 trinns manuell girkasse på den, og det er en fantastisk bil.. Men jeg setter ALLE penga på en ting - nemlig å sikre ALL dokumentasjon i forkant, så jeg ikke skulle få problemer med å få den godkjent som en helt "ordinær" "offentlig" gatebil som kan kjøre på ordinære veier med vanlige skilter.....

Ikke for å være kjip, men bruk søkefunksjonen. Det kan jo hende du finner en og annen tråd hvor noen har spurt om det samme. ;)

Husk at "må ha det, bare må ha det" med 811 innlegg, der mye av det har med turbo og annet snacks på 3-liters sekser kun er tilgjengelig for medlemmer

Jeg vet da det da! Men jeg vet også at spørsmålet er stilt noen 100 ganger på andre deler av forumet også (det føles i hvertfall slik).