SigurdB Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Hei 1.Har den siste tiden merket at nivået på kjølevesken har sunket. Etter litt feilsøkning har jeg funnet ut at det er et lite "hull" nederst til venstre på framsiden av radiatoren. har ikke funnet selve hullet men man ser at det siger vann fra det området på radiatoren. Så er spørsmålet: kan jeg teste med radiator tettningstoff eller må jeg kjøpe ny radiator? 2. Ser ut til at det ytterste stempelet på høyreside bak henger. Bremsen ligger såppas inpå at bremseveska bli god å varm, med dertilhørende "fot in vannbøtte" opplevelse ved nedbremsing etter 4 mils kjøring. Finnes det noen god måte og bli kvitt dette problemet på? Må jeg overhale kalipperen osv? Kan stempelet smøres opp (kobberpasta) på noen måte? passer jævlig dårlig med slike problemer nå rett rundt påske Bilen det dreier seg om er en W124 230E 86' WDB1240231A156604 Takker for svar Quote
Guest 1042 Posted April 3, 2007 Posted April 3, 2007 Anbefaler på det sterkeste å bytte radiator.. Går jo an å høre med den lokale hoggern om de har en ålreit radiator liggende. Gjorde jeg på min 230 og endte opp med å få en tett og fin til 500,- Når det gjelder bremser så er det 2 ting som bør gjøres. 1. Ta av bakhjul, bank ut de pinnene som holder klossene på plass, rens de godt med stålbørste og smergelpapir og sett de inn med kobberpasta. ta også ut bremseklossene og sjekk at stemplene glir lett inn og ut. Sett sammen. i 8 av 10 tilfeller hvor bremser går tregt og henger så er det for mye drit på disse pinnene. Går jo også an å kjøpe nytt monteringssett til bremseklossene om du ikke orker å pusse rein pinnene. 2. Lenge siden bremsevæsken ble bytta? anbefaler bytte og lufting om det er mer enn 2 år siden. Quote
SigurdB Posted April 8, 2007 Author Posted April 8, 2007 Har nå kommet tilbake fra påskeferie. skiftet de pinnene som holder klossene på plass. Det løste bremseproblemet. Fant også ut at jeg lot være og bruke tetteguffe. fylte bare etter med kjøleveske etter behov, brukte ca 3L med kjøleveske på hele turen. Nå er det bare og vente på lønn og så blir det ny radiator. Quote
Recommended Posts