Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som har noen form for tekniske data på enl astebil Mercedes 808 tror jeg den heter.

Nyttelast, lengde?

Kom over en her om dagen som imponerte litt i lengde og last.

Så fikk litt lyst til og vite mere om denne.

Posted

Er det en sånn en du tenker på?

MB_LPK808.jpg

Etter hva jeg har funnet ut på Google, så kan den (en 1976 modell hvertfall) føre nyttelast opptil 3880 kg.

Posted

Modellbetegnelsen på Mercedes lastebiler angir totalvekt og motorstyrke. 808 betyr da 8 tonn og 80 hester.

At denne båtfrakteren kan laste 5000 kg er nok sannsynlig, men jeg ville nok sett dokumentasjon på dette før jeg hadde handlet. Synes den så veeeldig lang ut. :D

Posted

Dere er inne på noe.

Kjørte forbi Sandmoen vekstasjon her omdagen, og da sto denne avskiltet og med godt lass på.

Mente selv den så spinkel og lang ut, men ramma for båt var meget godt forsegjort.

Noen jeg møtte på vekstasjonen mente at den kom på utenlanske skilter og ble stoppet på sandmoen, på vei inn mot byen.

Ser nå annonsen Charlie linker til, lurer på når denne ble lagt ut??

For jeg tror det er Trondheim Bilsenter som har kjøpt og hentet ekvipasjen fra sandmoen og prøver nå og selge hele rukkla.

Eller at noen har kjøpt dette og kun kommet til Sandmoen.  :?

MB808.jpg

Mercedes808.jpg

Posted

Noen jeg møtte på vekstasjonen mente at den kom på utenlanske skilter og ble stoppet på sandmoen, på vei inn mot byen.

Den står på tyske skilter.....