Stjerneglis Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 Jeg tok noen bilder av bilen min i full fart da de nye sommerhjulene var på plass... (bilen ble faktisk vasket nesten 2 uker siden. Så fint vær har det vært her ) Dette faktisk de første bildene jeg selv har tatt av bilen. Flere kommer når vårpussen er unnagjort... Mer info om bilen her: http://www.mbentusiastklubb.com/smf/index.php?topic=10557.msg85012#msg85012 M22 displacement 2.2 liter U15 easy-pack storage tray U16 easy-pack storage box 054 aej. 03/2 21N Unknown code 249 automatically dipping inside rear view mirror 260 elimination of model designation on rear lid 280 steering wheel (400 mm dia.) and gearshift lever in leather trim; on W202 390 mm dia. 287 ski inboard loading facility through-loading feature 423 5 speed automatic transmission 525 audio 50 aps 550 trailer coupling 551 anti-theft/anti-break-in warning system with anti-towing system 600 headlamp wiper/washer 614 bi-xenon lamp unit 682 fire extinguisher 690 blue heat-insulating glass all round, rear window (laminated safety glass) 804 Change of year of model, last figure shows new model year 882 passenger compartment protection/towing-off protection 910 alternator alternator with increased capacity 954 equipment package for avantgarde vehicles 984 elimination of ownership certificate but with coc papers Quote
Guest 2271 Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 Det er en NYDELIG bil, ingen tvil om det!! Har du mulighet for å legge ut en utstyrsliste på den? Quote
Stjerneglis Posted April 1, 2007 Author Posted April 1, 2007 Takk skal du ha Roger. Jeg har lagt til utstyrslista under. Ikke så mye fancy utstyr, men stortsett det jeg har ønsket meg Quote
Guest 2271 Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 984 elimination of ownership certificate but with coc papers Hva betyr denne koden? Quote
Thomas Madsen Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 984 elimination of ownership certificate but with coc papers Hva betyr denne koden? hehe på banditspråket betyr det vel fjerning av diverse serienummer osv Quote
Guest 2271 Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 984 elimination of ownership certificate but with coc papers Hva betyr denne koden? hehe på banditspråket betyr det vel fjerning av diverse serienummer osv Det var faktisk det jeg lurte på også....? Erstatningspapirer utleveres... Hmmm! Quote
CHARLIE Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 Som jeg har sagt til deg tidligere Tin Tin, så har du en vanvittig hel og pen bil!! Det var sinnsykt fine felger, som kledde bilen veldig godt!! Quote
Stjerneglis Posted April 1, 2007 Author Posted April 1, 2007 Det var sinnsykt fine felger, som kledde bilen veldig godt!! :mrgreen: Quote
Stjerneglis Posted April 1, 2007 Author Posted April 1, 2007 Lekkert Tin, berre lekkert. Litt små felger da Takk i like måte... Du får ringe meg når 19" blir for stort da Trond Erik Quote
TEH Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 Lekkert Tin, berre lekkert. Litt små felger da Takk i like måte... Du får ringe meg når 19" blir for stort da Trond Erik Det blir vel... ...aldri... Åssen synes du det var å kjøre på da? Quote
Stjerneglis Posted April 1, 2007 Author Posted April 1, 2007 Lekkert Tin, berre lekkert. Litt små felger da Takk i like måte... Du får ringe meg når 19" blir for stort da Trond Erik Det blir vel... ...aldri... Åssen synes du det var å kjøre på da? Bortsett fra dekkstøyen er det faktisk ikke mye forskjell fra piggfrie 225/55X16 mhp komfort. Men veigrepet er av en annen verden... Er faktisk litt enig i at 18" ikke ser særlig stort ut på S211 selvom de så svære ut der de lå i kjellerstua! Dekkdimesjonen er 235/40X18. Quote
TEH Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 Hmm, skulle du ikke egentlig hatt 245/40-18 med tanke på rulleomkrets? Merket litt dekkstøy jeg også ja. Med den skiboksen i tillegg så blir det mye sus! Er veldig overasket over hvor god bilen ble å kjøre med såpass lav gummi! Quote
Stjerneglis Posted April 1, 2007 Author Posted April 1, 2007 Hmm, skulle du ikke egentlig hatt 245/40-18 med tanke på rulleomkrets? Merket litt dekkstøy jeg også ja. Med den skiboksen i tillegg så blir det mye sus! Er veldig overasket over hvor god bilen ble å kjøre med såpass lav gummi! Joda, men 235 tror jeg faktisk er bedre å kjøre med på våre veier, og avviket er innenfor normen. Vet om mange som kjører 225/40X18 på W211, og det synes jeg blir for lite. Quote
Olav Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 984 elimination of ownership certificate but with coc papers Hva betyr denne koden? hehe på banditspråket betyr det vel fjerning av diverse serienummer osv Det var faktisk det jeg lurte på også....? Erstatningspapirer utleveres... Hmmm! Det betyr noe sånn som at det ikke medfølger eierbevis, usikker på om det da menes det tyske vognkortet eller et annet dokumen. COC-papirer er papirer som dokumenterer bilens identitet. Certificate of C........ (ett eller annet, husker ikke nå ) Uansett, standard kode for biler til eksport. Quote
Thomas Madsen Posted April 1, 2007 Posted April 1, 2007 Det betyr noe sånn som at det ikke medfølger eierbevis, usikker på om det da menes det tyske vognkortet eller et annet dokumen. COC-papirer er papirer som dokumenterer bilens identitet. Certificate of C........ (ett eller annet, husker ikke nå ) Uansett, standard kode for biler til eksport. Certificate of Conformity The important thing when importing vehicles is the distinction of whether the vehicle is to be imported from an EU-country or from a non-EU-country. Vehicle from an EU-country When importing: When buying the new automobile, the buyer should insist on the delivery of the EEC-Certificate of Conformity, also called "COC-paper". The German pollutant classification (two-digit pollutant key) should be included in the certificate. This is important for the determination of the automobile tax. There are several possibilities for transferring the vehicle: If the vehicle is to be transferred "on its own wheels", you must ask the foreign officials whether the German temporary license plate is accepted. If not, the importer must additionally procure an export license plate of the respective EU-state. The vehicle is transported on a vehicle transporter. Registration of the vehicle from an EU-country: With COC-Paper and registered pollutant classification: A certificate of title to a motor vehicle brief is issued by the registration office, which is noted in the EEC- Certificate of Conformity. With COC-Paper, but without pollutant classification: Confirmation of the vehicle manufacturer is necessary. As an alternative, a confirmation (for a fee) by an officially recognized expert (see our TÜV-service stations on-site) is also possible. Without COC-Paper: An assessment (for a fee) by an expert is necessary (see our TÜV-service stations on-site). Vehicle from a non-EU-country, such as the USA Import vehicles from a non-EU-country deviate from the construction and operating regulations of the StVZO. Depending upon the country of manufacture, these differences can be in the area of lighting (especially the headlights), in the exhaust and noise emission regulations and certain parts requiring type approval, such as the trailer hitch. We recommend requesting a German data sheet of the vehicle manufacturer before purchasing the vehicle. With the vehicle papers, always have the following given to you: A "Certificate of Origin" with a new vehicle A "Certificate of Title" ("Title" for short) with a vehicle that is already registered in the USA. Pay attention to the following before registration: An assessment of an expert is necessary before registration in Germany. This assessment can be carried out by a TÜV-service station near you. We recommend that you arrange an appointment under 0800 88 38 88 38 and come by with the aforementioned papers. In case of deviations, modifications must be carried out. In certain cases, an exception can be made. For example, the headlights can be tested by the lighting institute of TÜV, so that these do not have to be replaced. Registration of the vehicle from a non-EU-country: absolutely necessary: Positive expert assessment. Information from the central vehicle registry, which states whether the vehicle was already registered in Germany or if it was listed as stolen. Customs law certificate Quote
Jøran89 Posted February 23, 2009 Posted February 23, 2009 Hei og flott bil du har. Har sett lenge at du har skrevet på forumet, men har liksom aldri funnet noe tråd om 211en din. Du må jo følge strømmen og oppdatere etterhvert. Quote
HenrikTA Posted February 23, 2009 Posted February 23, 2009 Fin bil du har Er jo ikke rent få her inne som kjører S211 - noe som er forståelig! Flotte biler! Quote
Stjerneglis Posted February 23, 2009 Author Posted February 23, 2009 Takk skal dere ha gutter! Jeg var vel blant de 4-5 første med S211 i klubben. Er vel ikke noe spesielt med bilen min bortsett fra at den har vært utrolig driftsikker hittil (bank i bordet!) Jeg har ikke så mye mikk-makk som kan streike hehe! Quote
Øystein Wormdal Posted February 23, 2009 Posted February 23, 2009 Jeg følger opp og vil også understreke hvilken utrolig lekker bil du har! Flotte felger som kler bilen setter prikken over i-en Rart det der med at de faktisk ikke ser spesielt store ut på denne bilen; 18'' er jammen stort nok, men det ser liksom ikke så stort ut på denne. S211 er litt av en drømmebil, og det kan godt hende det blir en sånn en på meg en dag også. Enn så lenge får jeg klare meg med god gammel S124 Quote
Stjerneglis Posted February 23, 2009 Author Posted February 23, 2009 De ser bittelittegrann større i virkeligheten enn på bilde... Jeg er ingen flink bilfotograf Synes størrelsen er helt grei til daglig ... helt til jeg parkerer bilen foran Pers på Gol blant gutta med 20 tommere Som dere sikkert har lest ønsker jeg meg sportspakkefelger. De passer denne bilen enda bedre enn AMG II, og i 18" ser de større ut enn de er... Desverre er disse felgene omtrent umulig å få tak i til fornuftige priser som brukt. Kanskje jeg skal gå for AMG felgene som Røyskatten har på vinterhjula på sin S211 isteden? Quote
gunsen Posted February 24, 2009 Posted February 24, 2009 De ser bittelittegrann større i virkeligheten enn på bilde... Jeg er ingen flink bilfotograf Synes størrelsen er helt grei til daglig ... helt til jeg parkerer bilen foran Pers på Gol blant gutta med 20 tommere Som dere sikkert har lest ønsker jeg meg sportspakkefelger. De passer denne bilen enda bedre enn AMG II, og i 18" ser de større ut enn de er... Desverre er disse felgene omtrent umulig å få tak i til fornuftige priser som brukt. Kanskje jeg skal gå for AMG felgene som Røyskatten har på vinterhjula på sin S211 isteden? har vel samme sommerfelgene som deg ,tror jeg. Syns også 18` er forholdvis stort, men når jeg ser biler med 19` og 20` da blir det forskjell gitt. Men virker som enkelte 18` felger virker større enn andre 18` sånn visuelt . Men kjørekomforten på 18` er veldig bra, og jeg er i tvil om jeg vil få samme kjørekomforten på 19` og spesielt 20` Quote
HenrikTA Posted February 24, 2009 Posted February 24, 2009 Jeg fikk hjem settet med 18" Lorinser nå på fredag - og når de ikke står på bil ser de jo helt enorme ut Samboerns første reaksjon når hun så dem var: "Hvorfor har du kjøpt sånne traktordekk til bilen din?" He, he.. Heldigvis blir de vel ikke så store når de kommer på bilen.. Quote
Stjerneglis Posted February 24, 2009 Author Posted February 24, 2009 Grunnen til at jeg ønsker å holde meg til 18" er at jeg heller bruker penga på skikkelige dekk enn større felger, og det er dyrt nok med Michelin Pilot Sport i 235/40X18 for å si det sånn Quote
Recommended Posts