Diesel Posted March 28, 2007 Posted March 28, 2007 Hei. Har en irriterende dunkelyd når jeg kjører på hullete/grus/humpete vei. Akkurat som om bærekula har tatt kvelden. Men det er jo ikke bærekule bak på 210.Har sjekket foringer og støtdemperfeste oppe etter beste evne. Har også sjekket fjæra etter brudd, men det er ikke noe å se. Det er bare på høyre side bak. Noen der ute som har vært borte i samme problem? Tips om hva jeg kan gjøre for å få fikset dette? Dag Quote
Svein A Posted March 28, 2007 Posted March 28, 2007 Nå er jeg ikke sikker på hvordan demperene på s210`n er, men på min S124 hadde jeg akkurat samme problemet. Det viste seg at det er ei "opphengskule" i bunnen av demperen inni nedre bære arm som var gåen på min. Quote
Guest Allan Posted March 30, 2007 Posted March 30, 2007 Sjekk nivåreguleringa, kanskje den er gåen. Hadde noe lignede på min 210, når jeg kjørte i dumper så kjentes det ut som om bilen ikke hadde hverken fjærer eller dempere Quote
Diesel Posted March 31, 2007 Author Posted March 31, 2007 tror ikke det er nivåreguleringa, ei heller fjærene. Når jeg laster bilen, er lyden mer eller mindre borte. Kansje mer tro på "opphengskula# på støtdemperen.. får skru av demperen og sjekke til uka Quote
Stjerneglis Posted March 31, 2007 Posted March 31, 2007 Har du sjekket stabilisatorlinkene? De sitter på endene av stab.staget. Når de blir slitte, lager de slike lyder som blir borte når bilen blir lastet. De blir også bikkjebein eller kyllingbein alt etter som Quote
Diesel Posted April 1, 2007 Author Posted April 1, 2007 Har som sagt sjekket det meste bak hjulet, men er det noen av disse delene som en ikke kan oppdage at er slitte kun ved å se/ slite litt i? Har prøvd å jekke opp bakstillingen på den aktuelle siden for å "nullstille" denne, men kan ikke finne noe som er løst.... irriterende Må jeg skru av stab.linkene for å se/skjekke om de er slitte? Quote
Guest ole i Posted April 2, 2007 Posted April 2, 2007 s 210 hadde i sin tid et problem på en serie dempere som knakk i bunnen av dempern altså v kula,vi hadde det på begge drosjene våre og det blei det en sån lyd av ellers er det stort sett bare stabb stagene bak som går i stykker. sjekk først at ikke dempern er knekkt er de ikke det ja da bytter du stabb stag. Quote
Recommended Posts